تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
plusresetminus
حزب الله:آمریکا در خصوص تشدید تنش ها در قدس به شدت ابراز "نگرانی" کرده و خواستار پرهیز از تخلیه خانواده‌های فلسطینی از محله الشیخ جراح شد.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۰۲۶
واشنگتن کاهش تنش در قدس را خواستار شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از تنش‌های چند روزه در قدس اشغالی میان اهالی این شهر و نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیستی که تلاش داشتند خانواده‌های فلسطینی را از قدس اخراج کنند، خواهان برقراری آرامش شد.
پورتر به روزنامه نگاران گفت، آمریکا در مورد تشدید تنش در قدس در خصوص عملیات تخلیه احتمالی خانواده‌های فلسطینی "بسیار نگران است" و بالطبع بسیاری از این فلسطینی‌ها نسل به نسل در منازلشان زندگی می‌کنند.
وی افزود، با ورود به دوره حساس، تشویق برای آرام کردن تنش و پرهیز از درگیری خشونت آمیز ضروری خواهد بود.
پورتر گفت، آمریکا بارها بر لزوم پرهیز از اقدامات یکجانبه که تنش را تشدید می‌کند یا بیشتر از صلح دور می‌کند، تاکید کرده است. این اقدامات یکجانبه شامل عملیات تخلیه و فعالیت‌های مربوط به شهرک سازی می‌شود.
پیش از این دادگاه رژیم صهیونیستی حکم تخلیه منازل اهالی محله الشیخ جراح را صادر کرد اما این خانواده ها حکم دادگاه را رد کردند و درگیری هایی میان دو طرف رخ داد و نیروهای صهیونیستی از گلوله های پلاستیکی و بمب های صوتی استفاده کردند که در اثر آن چند تن زخمی شدند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین