تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله:سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج فراخوان طراحی تندیس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را منتشر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۰۲۰
فراخوان طراحی تندیس «سردار سلیمانی» منتشر شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج در نظر دارد باهدف بهره‌گیری از هنر مجسمه‌سازی در راستای تکریم مقام و منزلت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و گرامیداشت تلاش‌های خالصانه و شجاعانه بی‌مانند ایشان جهت دفاع از میهن در نظر دارد تندیسی فاخر از این شهید معزز را در فضای شهری نصب کند.
شهادت اوج تعالی انسان و هنر مردان خداست و شهید این موضوع را به زیبایی به تصویر می‌کشد که در فرهنگ اسلام  ارزشمندترین و گران‌بهاترین عمل شهادت است، شهیدان مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می‌کنند و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند لذا شهر نیز می‌تواند از مفهوم شهادت، ایثار، فداکاری و میهن‌دوستی در قالب هنر تصویری ماندگار سازد.
* نکات
  • طراحی اثر می‌بایست بر مبنای زندگی‌نامه و شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی باشد.
    طراحی اثر می‌بایست شبیه‌سازی دقیق چهره و پیکر ایشان باشد.
    هنرمندان می‌بایست به همراه طرح پیشنهادی، نحوه اجرا، مواد و مصالح پیشنهادی برای ساخت تندیس را در فرم مشخصات طرح  تکمیل و ارسال نمایند.
    انعکاس مفاهیم شهادت، ایثار، فداکاری در اثر موردتوجه قرار گیرد.
    داوری و انتخاب آثار بر اساس نگاه هنرمندانه هنرمند و طراحی و اجرای حرفه‌ای توسط اعضای  تخصصی کمیته داوری سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری کرج صورت می‌پذیرد.
    نتایج پس از برگزاری جلسه داوری از طریق سایت سازمان اعلام می‌گردد.
    هر هنرمند مجاز است حداکثر یک ماکت در به دبیرخانه فراخوان ارسال کند.
    رعایت تمامی مقررات عرفی و حرفه‌ای الزامی است.
    هزینه ساخت ماکت طرح برگزیده در قرارداد ساخت تندیس لحاظ خواهد شد.
* نحوه ثبت‌نام و ارائه طرح
  • ارائه ماکت حجمی تندیس تمام‌قد از جنس مقاوم به‌گونه‌ای که در اثر جابجایی آسیب‌پذیر نباشند.
    حداکثر ارتفاع ماکت‌ها نباید بیشتر از ۵۰ سانتی‌متر باشد.
    تکمیل فرم ثبت‌نام (فرم مشخصات هنرمند و فرم مشخصات طرح) الزامی است.
    هنرمند می‌بایست رزومه مکتوب و مصور به همراه ماکت به دبیرخانه فراخوان تحویل دهد.
هنرمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۲۵۳۰۲۰۲ داخلی ۲۴۵  اداره هنرهای شهری تماس بگیرند.
* نحوه داوری آثار
۱. دبیرخانه‌ جشنواره فراخوان طراحی تندیس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی  به‌صورت ایده‌ای اولیه به انضمام فرم‌های تکمیل‌شده مشخصات هنرمند و مشخصات طرح دریافت می‌کند. ایده‌های دریافتی در شورای کارشناسی، بررسی خواهند شد. شورای کارشناسی طرح را بررسی کرده و در صورت تائید اولیه، طرح را جهت ارسال به کمیته فنی (متشکل از اساتید هنری) آماده‌سازی می‌کند.
۲. طرح‌های راه‌یافته به مرحله دوم داوری، توسط کمیته فنی بررسی می‌شوند و کمیته‌ی فنی پس از بررسی دقیق رزومه و سوابق هنرمندان به‌خصوص در زمینهٔ آثار اجراشده هنر شهری، بر اساس محورهای زیر طرح را موردبررسی قرار می‌دهد و طرح‌های برگزیده را اعلام می‌کنند.
۲-۱- ساختار زیباشناختی: در این بخش ساختار اثر به لحاظ روابط کیفی (ترکیب‌بندی و روابط بصری طرح) موردبررسی قرار می‌گیرد که محوری‌ترین اصل محسوب می‌شود.
۲-۲- تکنیک اجرایی: در این بخش علاوه بر سادگی در ساخت و توجیه اقتصادی، ماندگاری لازم بررسی می‌شوند.
۲-۳- محتوای اثر: در این بخش طرح ارائه‌شده به لحاظ موضوعی بر اساس ضرورت زمان و شاخصه‌های هویتی مکان و هماهنگیی‌های فرهنگی (ملی، اعتقادی، اجتماعی) با محوریت موضوعی نوروز، موردبررسی قرار میی‌گیرد.
۲-۴- مکان اجرای اثر: در این بخش تناسبات و قابلیت‌های اجرایی طرح در مکان موردنظر به لحاظ بافت شهری (اعم از معماری محیطی و مبلمان شهری) و میدان دید بیننده بررسی می‌شود.
۳. تمامی هنرمندانی که طرح آن‌ها توسط کمیته فنی برگزیده می‌شود، ضروری است در جلسه‌ای با حضور کمیته داوران، به‌منظور تحلیل اثر، ویرایش ایده‌ها، تنظیم و هماهنگ‌سازی تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی در شهر، توسعه و مناسب‌سازی طرح‌ها، تثبیت و جانمایی موقعیت اجرایی آثار و بررسی و تعیین قیمت نهایی اثر، حضور یابند.
۴. آثار منتخب پس از بررسی‌های کارشناسی از نظر اجرا، برآورد هزینه و توافق نهایی با هنرمند، طی عقد قرارداد، اجرا می‌شوند.

* نشانی دبیرخانه جشنواره
کرج، عظیمیه، ضلع شمال شرقی میدان اسبی (استقلال)، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، طبقه دوم، اداره هنرهای شهری کد پستی ۱۳۵۸۸-۳۱۵۵۸ تلفن: ۳۲۵۳۰۲۰۲-۰۲۶ داخلی ۲۴۵
عنوان برنامه   
تاریخ
انتشار فراخوان
۱۴۰۰/۰۲/۱۶
مهلت ارسال آثار
۱۴۰۰/۰۳/۱۰
اعلام آثار منتخب
۱۴۰۰/۰۳/۱۸
زمان اجرای آثار در سطح شهر
تیرماه ۱۴۰۰  
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین