تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
plusresetminus
حزب الله: رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با اشاره به اینکه هیچ کس تلاش مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را نمی تواند کتمان کند، تاکید کرد: هدف مجلس اصلاح این قانون و در نظر گرفتن شاخص هایی برای ورود افراد واجد شرایط به انتخابات بود که مجلس به هدف خود رسید.
۰
کد مطلب : ۲۵۳۰۱۹
توضیحات «جوکار» درباره مصوبه شورای نگهبان برای شرایط ثبت نام نامزدها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد صالح جوکار  با اشاره به "مصوبه" شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری و ابلاغ شرایط ثبت نام نامزدهای انتخابات بیان کرد: بحث زیادی در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس انجام شد و در بررسی این طرح از نظر نخبگان، کارشناسان و دستگاه های نظارتی به منظور اصلاح قانون استفاده شد.
وی در ادامه اظهار کرد: تمام تلاش مجلس شورای اسلامی این بود تا قبل از آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با اصلاح قانون، شرایط و شاخص هایی در نظر گرفته شود که افراد واجد شرایط و دارای حداقل امتیاز لازم برای حضور در جایگاه ریاست جمهوری وارد عرصه شوند.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ کس تلاش مجلس در خصوص اصلاح این قانون را نمی تواند کتمان کند. با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان بررسی این طرح جلو رفت. شورای نگهبان و هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اشکالاتی را به طرح وارد دانستند که در مجلس اصلاح شد و مجددا به شورای نگهبان رفت.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه تاکید کرد: اما متاسفانه هیات نظارت مجمع تشخیص مصلحت مجددا اشکالاتی را به آن وارد دانست که وارد نبود. ۱۷۱ نماینده مجلس نامه ای خطاب به آیت الله جنتی نوشتند و درخواست کردند که این مصوبه اجرایی و قانونی شود. نهایتا شورای نگهبان بر اساس اختیارات و مصوبات داخلی خودشان موادی که در این طرح امده بود را در بررسی صلاحیت کاندیداها در دستور قرار داد.
جوکار افزود: هدف مجلس شورای اسلامی اصلاح این قانون و در نظر گرفتن شاخص هایی برای ورود افراد واجد شرایط به انتخابات بود که مجلس به هدف خود رسید. اگر طرح مجلس قانونمند شده بود ما خوشحال تر می شدیم اما شرایطی که اکنون اعلام شده بر اساس محتوای طرح مجلس است و در هر صورت هدف مجلس محقق شده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین