کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راسقف کلیسای روم ارتدکس: دفاع از قدس وظیفه ایمانی، معنوی، انسانی، اخلاقی و ملی است

باشگاه خبرنگاران جوان , 16 ارديبهشت 1400 ساعت 14:31

حزب الله:
عطاء الله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدکس در پیامی، دفاع از قدس را وظیفه‌ای انسانی، اخلاقی و ملی عنوان کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،
سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در قدس در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس تصریح کرد از دل شهر قدس و در روز جهانی قدس، این پیام گرم را به ملت‌های عرب کشور‌های گوناگون، مسلمانان و مسیحیان و همه آزادگان جهان می‌فرستم که به بیت المقدس توجه داشته باشید و هرگز این شهر را که پایتخت معنوی و میهنی ما به شمار می‌آید؛ تنها نگذارید و جلادانی که قدس و فرزندان آن و مقدسات و تاریخ و هویتش را هدف قرار داده اند، در هم بکوبید.
بر اساس این گزارش، عطاء الله حنا همزمان با فرا رسیدن روز جهانی قدس با شعار «آزادسازی قدس، امروز بیش از هر زمان دیگر نزدیکتر است» ضمن تبریک این روز به همه برادران و خواهران (مسلمان) و تبریک ویژه به کمیته مرکزی بزرگداشت روز قدس و تبریک به همه آزادگان جهان که همیشه مدافع آرمان فلسطین و قدس به عنوان قلب این آرمان بوده اند، تصریح کرد: قدس شهر مقدسی است که خاستگاه تاریخ و میراث و مقدسات ما به شمار می‌آید.
عطاء الله حنا گفت: من از گستره و فضای معطر قدس به شما تبریک می‌گویم؛ جایی که مسلمانان این شهر ماه رمضان را روزه می‌گیرند و مسیحیان آن، عید قیامت را جشن می‌گیرند و ما مسیحیان و مسلمانان در قدس دائما در کنار یکدیگر به شکل خانواده واحد، مدافع حق و مدافع قدس و ساکنان و هویت آن و مقدسات آن خواهیم بود.
عطاء الله حنا افزود: قدس هدف یک حمله همه جانبه قرار گرفته است به گونه‌ای که چیزی در این حملات استثنا نیست. همانگونه مقدسات و اوقاف اسلامی هدف قرار گرفته مقدسات و اوقاف مسیحیان نیز هدف حمله قرار گرفته است. همانگونه که به مسلمانان عازم مسجد الاقصی حمله می‌شود به مسیحیان نیز هنگام رفتن به کلیسای القیامه حمله و تعرض می‌شود. این چیزی است که اخیرا در مراسم جشن عید قیامت شاهد بودیم. مسیحیان فلسطینی یکی از قومیت‌ها و مولفه‌های اساسی ملت فلسطین به شمار می‌آیند و به تعلق خاطر خود به سرزمین فلسطین افتخار می‌کنند. آن‌ها به تعلق خاطرشان به قدس افتخار می‌کنند. افتخار مسیحیان فلسطین این است که قدس به مانند یک پرستار و دایه میزبان مهمترین مقدسات مسیحیان و تاریخ آن‌ها و اصالت وجودی آنان در این مکان مقدس از جهان است.
سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در قدس تاکید کرد ما در قبال حوادث و تحولاتی که مربوط به آرمان فلسطین و شهر قدس به شکل خاص است، بی طرف نخواهیم ماند و از این آرمان و قدس شریف دفاع خواهیم کرد؛ چرا که ما وقتی از این آرمان عادلانه و قدس دفاع می‌کنیم، در واقع مدافع تاریخ خود، ایمان و ریشه‌ها و اصالت حضور خود در این سرزمین مقدس از جهان خواهیم بود.


کد مطلب: 252972

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252972/راسقف-کلیسای-روم-ارتدکس-دفاع-قدس-وظیفه-ایمانی-معنوی-انسانی-اخلاقی-ملی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com