تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
plusresetminus
حزب الله: انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» به کارگردانی اشکان رهگذر به بخش «میفاپیچز» جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه راه پیدا کرد
۰
کد مطلب : ۲۵۲۹۵۷
راه‌یابی انیمیشن ایرانی «گنج اژدها» به جشنواره «انسی» فرانسه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» به کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه‌کنندگی مشترک آرمان رهگذر و علیرضا کبیری در کنار هفت انیمیشن سینمایی دیگر از کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، دانمارک، مکزیک، اندونزی و لتونی به بخش میفاپیچز جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه راه پیدا کرد.
بر این اساس ۴۳۳ پروژه انیمیشنی از سراسر جهان متقاضی حضور در این بخش بودند که در بخش انیمیشن‌های سینمایی تنها هشت اثر به این بخش راه یافتند. بخش میفا پیچز (Mifa Pitches) فرصتی در اختیار انیمیشن‌سازان می‌گذارد تا بتوانند پروژه‌های خود را برای مخاطبان حرفه‌ای اعم از تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان، توزیع کنندگان و سرمایه‌گذاران ارائه دهند. همچنین جوایزی در راستای حمایت از تولیدات به برندگان میفا پیچز اهدا می‌شود.
پیش از این استودیو هورخش با انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» در سال ۲۰۱۳ در این بخش پذیرفته شده بود. حضور «آخرین داستان» در این بخش، اولین حضور سینمای انیمیشن ایران در جشنواره انسی بود. که با راه یافتن «گنج اژدها» تکرار شد.
انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» با تکنیک دو بعدی در حال تولید در استودیو هورخش با مشارکت میستیک هوس (Mystic house) کاناداست. اشکان رهگذر و آیدا نوشالی نیز به طور مشترک فیلمنامه این انیمیشن را به نگارش درآورده‌اند.
در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: «سایه دختری ۸ ساله است که برای نجات روستای مادر بزرگش از خشکسالی راهی یافتن گنج اژدها می‌شود ولی نمی‌داند که گنج واقعی آب است که باید دوباره در قنات‌های خشک شده روستا جاری شود.»
پیش تولید این انیمیشن از اوایل سال ۱۳۹۹ آغاز شده است و تا شش ماه دیگر ادامه دارد. پیش بینی می‌شود انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» برای سال ۱۴۰۲ آماده نمایش شود.
شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی ۲۰۲۱ از ۱۴ تا ۱۹ ژوئن (۲۴ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۰) به شکل آنلاین برگزار خواهد شد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین