تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
plusresetminus
حزب الله: فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دامغان از توقف فعالیت همه کارگاه های معدن طزره با هدف تمرکز بر عملیات امدادرسانی و نجات معدنچیان محبوس در معدن البرز شرقی در طزره دامغان خبر داد و گفت: عملیات نجات در این چند روزه با کمک ده ها امدادگر متخصص و حرفه ای در حال انجام است.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۸۰۸
اخلال تخته سنگ‌ها در مسیر امدادرسانی/ تعطیلی معدن و تمرکز بر نجات معدنچیان دامغانی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهدی بندرآبادی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان دامغان به اتفاق جمعی از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دامغان با حضور در محل معادن شرکت البرز شرقی در روستای طزره به تشریح آخرین اقدامات برای نجات معدنچیان گرفتار دامغانی پرداخت و اظهار کرد: تیم‌های امدادی حاضر در محل حادثه از  همان روز نخست حادثه، به اقدامات اضطراری نظیر حفر تونل به موازات تونل حادثه دیده و اکسیژن رسانی به معدنچیان پرداختند.
وی از تلاش مداوم امدادگران برای نجات معدنچیان خبر داد و افزود: در حال حاضر پنج تیم امدادی در منطقه حاضر هستند که هر تیم متشکل از ۳۰ نفر عضو متخصص و ماهر است .
فرماندار دامغان ادامه داد: فعالیت تیم های امدادی تخصصی معدن به صورت ۲۴ ساعته انجام و هر چهار ساعت یکبار تعویض شیفت انجام می شود.‌
وی با بیان اینکه امروز یک تیم تخصصی امدادی دیگر از معادن استان گلستان به طزره اعزام شد خاطرنشان کرد: فعالیت سایر کارگاه های استخراج زغال سنگ در این منطقه تعطیل و تمرکز بر روی تونل حادثه‌دیده است.
بندرآبادی گفت: از آنجا که حفر تونل های فرعی به موازات تونل حادثه دیده با نتیجه خاصی همراه نبود، لذا در حال حاضر تمامی اقدامات بر روی تونل حادثه دیده متمرکز شده و عملیات مربوط به استحکام بخشی کارگاه اصلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دهانه و عرض تونل اصلی در حال گسترش و تعریض است تصریح کرد: همزمان با ریزش تونل در روز شنبه گذشته، تخته سنگ‌های بزرگ زیادی نیز ریزش کرده که عملیات امدادرسانی را با مشکل مواجه کردند. البته با تلاش نیروها، تعریض دهانه تونل به منظور خارج نمودن این تخته سنگ ها انجام شده است.
رئیس شورای بحران شهرستان دامغان اظهار کرد: پس از استحکام بخشی تونل، عملیات تخلیه ذغال و آوار با سرعت زیاد در حال انجام است.
وی افزود: همزمان با تخلیه آوار از تونل اصلی، تونل های فرعی عمودی از سطح زمین به تونل حادثه دیده در حال حفر است تا از این طریق ضمن امکان اعزام نیروهای فنی و متخصص به داخل تونل حادثه دیده و جستجو برای یافتن معدن کاران محبوس در آن امکان تهویه ی طبیعی هوا نیز میسر شود.‌
به گزارش ایسنا، متاسفانه با وجود تلاش شبانه روزی امدادگران و مسوولان، پس از پنج روز از حادثه ریزش معدن در طزره، هنوز امدادگران به معدنچیان محبوس دسترسی پیدا نکردند.


انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین