کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیکود پیش‌نویس انتخاب مستقیم نخست وزیر را در کنست رژیم صهیونیستی مطرح می‌کند

ایسنا , 13 ارديبهشت 1400 ساعت 12:55

حزب الله:
منابع خبری از احتمال بررسی پیش‌نویس قانون انتخاب مستقیم نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امروز کنست خبر دادند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،خبرگزاری فلسطینی سما اعلام کرد که حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو در حال بررسی مطرح کردن پیش نویس قانون انتخاب مستقیم نخست‌وزیر این رژیم در نشست ریاست کنست طی امروز (دوشنبه) است.
طبق این گزارش، هدف لیکود وارد کردن بررسی این پیش نویس قانون به دستور کار کنست پیش از پایان مهلت داده شده به نتانیاهو برای انجام مذاکرات تشکیل دولت است.
طبق این گزارش، درحالی که منابعی در دفتر رئیس کنست به رأی گذاشته شدن پیش نویس قانون انتخاب مستقیم نخست‌وزیر در نشست امروز کنست را رد کرده‌اند اما روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع سیاسی بلندپایه نزدیک به نتانیاهو اعلام کرد که آنها به طور جدی در حال بررسی این پیش نویس هستند.
منابع اسرائیلی پیشتر اعلام کرده بودند که این پیش‌نویس از سوی "مراو مالکل" از حزب راست‌گرای افراطی "شاس" ارائه خواهد شد و هدف آن خروج رژیم صهیونیستی از بحران سیاسی کنونی است.
به گفته منابع محلی، "اریه درعی"، رئیس حزب شاس پیشنهاد انتخاب مستقیم نخست‌وزیر آتی ظرف چند هفته را داده است تا از برگزاری دور پنجم انتخابات پارلمانی ممانعت به عمل آید. وی قصد دارد پیش‌نویس قانون را به زودی ارائه کند.
مشخص نیست این طرح خواهد توانست حداقل رای ۶۱ عضو پارلمان را به دست آورد، به هر حال نتانیاهو با این طرح موافق است در حالی‌که هنوز حمایت "نفتالی بنت" رئیس حزب "یمینا" از این طرح مشخص نیست.


کد مطلب: 252764

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252764/لیکود-پیش-نویس-انتخاب-مستقیم-نخست-وزیر-کنست-رژیم-صهیونیستی-مطرح-می-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com