کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرط ورود با تست کرونا به ترکیه برای ۱۶ کشور برداشته شد

ایسنا , 13 ارديبهشت 1400 ساعت 12:49

حزب الله:
پس از اتحادیه اروپا که قرار است از تابستان گردشگران واکسینه شده را بپذیرد، ترکیه نیز محدودیت سفر شهروندان ۱۶ کشور را برداشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری به مقررات تازه ترکیه برای رونق گرفتن گردشگری در این کشور اشاره کرد و افزود: ترکیه از ۱۵ ماه می (۲۵ اردیبهشت ماه)، با پایان یافتن قرنطینه سراسری در این کشور و آغاز سفرهای تابستانی، شرط ورود با تست کووید را برای شهروندان ۱۶ کشور برداشت و بخشنامه آن به اتحادیه آژانس‌های گردشگری ترکیه (تورساب) داده شده و بر این اساس، قرار است از شهروندان این کشورها در بدو ورود، آزمایش PCR درخواست نشود. در این بخشنامه همچنین تاکید شده که وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا در همه کشورها یکسان نیست و مطابق آن، چنین تصمیمی گرفته شده است.
او ادامه داد: این دستور شامل اتباع هنگ کنگ، چین، تایوان، ویتنام، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی، اسرائیل، ژاپن، انگلستان، لتونی، لوکزامبورگ، اوکراین و استونی می‌شود که برای سفر به ترکیه دیگر نیازی به ارائه تست PCR نخواهند داشت.
در این فهرست نامی از ایران برده نشده و شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه همچنان ملزم به ارائه تست PCR تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز هستند.
به گفته عباسی، کشورهایی که ترکیه سیاست درهای باز با آن‌ها را در پیش گرفته، از جمله مناطقی هستند که به مهار ویروس کرونا موفق شده‌اند و یا واکسیناسیون سراسری را به مرحله مطمئنی رسانده‌اند. سیاستی که ایران نیز پس از یک سال توقف ویزای توریستی می‌تواند آن را تجربه کند.
این کارشناس گردشگری همچنین اظهار کرد: اگرچه ترکیه تصمیم گرفته سختگیری و محدودیت‌های سفر را برای برخی اتباع خارجی کم کند، اما در سوی دیگر، کشورهایی مثل روسیه سفر به این کشور را برای شهروندانشان سخت‌تر کرده‌اند. به تازگی دولت فدرال روسیه آن دسته از شهروندانش را که به ترکیه سفر داشته‌اند ملزم کرده هنگام بازگشت به کشور، دو بار تست کووید بدهند.


کد مطلب: 252761

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252761/شرط-ورود-تست-کرونا-ترکیه-۱۶-کشور-برداشته

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com