تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل امور مالی شهرداری کرج از برگزاری دوره آموزشی قوانین جدید صدور چک توسط کارشناسان بانک شهر برای مدیران مالی شهرداری خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۷۳۶
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، حزب الله:
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی عابدی  اظهار کرد: اجرایی کردن قوانین جدید صدور چک در این دستگاه در راستای مبارزه با پول‌شویی و قانون‌مندی هرچه بیشتر نظام مالی با جدیت هرچه تمام در حال انجام است و در این زمینه آموزش‌های لازم به مدیران ذی‌ربط داده می‌شود.
وی گفت: با نوآوری‌های صورت گرفته در متن قانون جدید صدور چک که از سمت بانک مرکزی ابلاغ‌شده است، مشکلاتی که ناشی از قانون قدیمی چک بود، کاهش پیداکرده و به‌تبع آن اعتبار چک به‌عنوان اوراق بهادار و سند پولی افزایش خواهد یافت.
مدیرکل امور مالی شهرداری کرج افزود: از اقدامات مؤثری که قانون‌گذار برای افزایش اعتبار چک انجام داده است، الزامی کردن ثبت اطلاعات همه چک‌ها در هنگام صدور در سامانه صیاد بانک مرکزی است، که این اقدام خطر مفقودی و سرقت چک‌ها را کاهش می‌دهد.
عابدی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های قوانین جدید صدور چک و ثبت چک در سامانه صیاد، دسترسی دریافت‌کننده چک به اطلاعاتی نظیر تعداد چک برگشتی یا خوش‌حسابی و بدحسابی صادرکننده چک بوده و همین موضوع موجب جلوگیری از کلاه‌برداری و درنتیجه افزایش اعتبار صدور چک می‌شود.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین