کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روش هایی‌ساده برای حفاظت محیط زیست

پایگاه خبری کرج امروز , 13 ارديبهشت 1400 ساعت 10:28

حزب الله:
هرکدام از ما می‌توانیم با عمل به چند توصیه ساده گام بزرگی برای حفاظت از محیط زیست و سیاره زمین برداریم.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،برای فعالیت‌های روزمره چه کارهایی می توان انجام داد؟ آیا راهکارهایی وجود دارد تا بتوانیم از محیط زندگی مان محافظت کنیم!؟ در این جا به روش هایی ساده برای حفاظت از محیط زیست اشاره می کنیم.
کیسه پارچه‌ ای فراموش نشود
باور کنید کار سختی نیست! همیشه یک کیسه ‌ی پارچه ‌ای همراه خود داشته باشید تا خریدهای خود را در داخل آن بگذارید. اگر هم بدون قصد خرید از منزل خارج شدید و در راه خرید کردید، می‌توانید آن را در کیف خود بگذارید. تا جایی که امکان دارد از گرفتن کیسه های پلاستیکی خودداری کنید.
تفکیک زباله
شاید در نظر اول، تفکیک زباله کار سختی به نظر بیاید اما وقتی بدانیم این کار چه تاثیر بزرگی در بازیافت و حفاظت محیط زیست دارد، می‌تواند به عادات روزانه ما تبدیل شود؛ مهم نیست در آپارتمان محل زندگی‌مان دو سطل جداگانه برای تفکیک زباله‌ی خشک و تر وجود دارد یا خیر؛ ما باید از خانه‌ی خود شروع کنیم و اطرافیانمان را هم به این کار تشویق کنیم.
در محل کار یا محیط های دیگری هم که به آن رفت و آمد داریم، می توانیم تفکیک زباله را به راحتی انجام دهیم. باور کنید همین دو سطل جداگانه، می‌تواند تغییرات مثبت و بی ‌حد و حصری را در حفاظت محیط زیست ایجاد کند.
حواسمان به دور ریزها باشد
بخشی از وسایلی که دور ریخته می‌شود، معمولا با کمی تغییر به شکلی دیگر قابل استفاده هستند. گاهی هم ممکن است برخی از لباس ‌هایمان که هنوز نو و مناسب هستند، دیگر اندازه ما نباشند. پس بهتر نیست جای دور انداختن، به کسانی که به آن نیاز دارند، بخشیده بشود؟
بلیط‌های الکترونیکی تهیه کنیم
شاید به نظر شما این اقدام تاثیر چندانی در میزان مصرف کاغذ و هزینه های تولید آن نداشته باشد اما این طور نیست. کوچک‌ترین اقدامات هم اگر توسط جمع زیادی از انسان ها صورت بگیرد، تاثیرات بی نظیری در حفاظت محیط زیست خواهد داشت.
بانکداری الکترونیک را دریابیم
امروزه اکثر بانک ها در ایران، امکان بانکداری الکترونیکی را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. شما می‌توانید بدون نیاز به تردد در سطح شهر پشت کامپیوتر یا موبایل خود بنشینید و به راحتی کارهای بانکی خود را به انجام برسانید. با این شیوه علاوه بر اینکه کاغذ بسیار کمتری مصرف می شود، با کم شدن رفت و آمد از آلوگی هوا هم کاسته خواهد شد.
دوچرخه سواری و پیاده روی
وقتی با دوچرخه به محل کار خود تردد می کنید، یا مسیری را پیاده قدم می زنید، شما به تنهایی، زمین را از شر ۲۵۰ گرم کربن در ازای هر یک کیلومتر مسافت، خلاص می کنید. علاوه بر آن دوچرخه سواری و پیاده روی ورزش های مناسبی برای سلامتی بیشتر هم هستند.
لوله‌های دارای نشتی را تعمیر کنیم
شاید باور آن سخت باشد اگر بدانیم وقتی یک لوله آب را تعمیر و از نشتی آن جلوگیری می‌کنیم، بصورت میانگین از هدر رفت حدود ۴۰ هزار لیتر آب در سال جلوگیری کرده ایم، پس بهتر است کوتاهی نکنیم.
از لامپ های کم مصرف استفاده کنیم
استفاده از یک لامپ کم مصرف به جای یک لامپ معمولی باعث می‌شود تا ۷۵ درصد در مصرف انرژی برق صرفه جویی شود.
آب بدون بطری پلاستیکی
بهتر است برای مصرف آب به جای بطری های یک بار مصرف از قمقمه یا بطری های دائمی استفاده کنیم. با این روش به میزان زیادی از هدر رفتن آب داخل بطری‌های نیمه خورده، جلوگیری و زباله پلاستیکی کمتری هم به طبیعت تحمیل می شود.
تمام این‌ها اقدامات بسیار ساده و عملی هستند و هرکدام از ما می‌توانیم بخشی یا تمام آنها را انجام دهیم و از این طریق گام بزرگی برای حفاظت از محیط زیست و سیاره زمین برداریم. تصور کنید اگر هفت میلیارد نفر این توصیه‌ها را انجام دهند شرایط زمین چقدر بهتر خواهد شد.


کد مطلب: 252735

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252735/روش-هایی-ساده-حفاظت-محیط-زیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com