تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
plusresetminus
حزب الله:وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ضمن انتقاد از مذاکرات وین، توافق احتمالی دولت بایدن با ایران را خطری برای متحدان واشنگتن دانست.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۶۸۵
پمپئو: توافق دولت بایدن با ایران خطری برای دوستان و متحدانمان است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در گفتگو شب گذشته خود با شبکه فاکس نیوز  بار دیگر به انتقاد از مذاکرات وین پرداخت و  اتهاماتی بی اساس را علیه ایران مطرح کرد.
 
 او ضمن انتقاد از سیاست های خارجی دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که در وین دولت بایدن در شرف امضای توافق با ایرانی هاست که خطر عظیمی برای دوستان و متحدان آمریکا دارد.
 
پمپئو در پاسخ به سوال مجری که مدعی شد جان کری با ایران صمیمیت خاصی دارد گفت: وزیر کری برای تضعیف کمپین فشار حداکثری که داشت تاثیر خود را می‌گذاشت، تلاش زیادی کرد. ما ایران را از ظرفیت انتقال نفت خام محروم کردیم. ما ذخایر ارزی آن‌ها را از ۱۲۳ میلیارد دلار به چهار میلیارد دلار کاهش دادیم و ذخایر ارزی آن‌ها ۹۶ درصد کاهش یافت. در تمام طول آن مدت، جان کری به آن‌ها می‌گفت صبر کنید، چند ماه دیگر صبر کنید و ما برمی گردیم و به توافقی خوشایند با شما دست می‌یابیم، و در واقع این چیزی است که دارد اتفاق می‌افتد. امروز در وین دولت بایدن در شرف امضای توافق با ایرانی هاست که خطر عظیمی برای دوستان و متحدانمان، اسرائیلی ها، آمریکایی ها، و نیز کشور‌های عربی دارد.
 
وی در انتهای اظهارات بی اساسش بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت بازگشت به این توافق با ایران اشتباه است. (اما) آن‌ها در آستانه انجام این کار هستند.
 
دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته بود که  «ایران به شدت خواهان دستیابی به توافق بود، اما به نظر من جان کری به آن‌ها گفت توافق نکنید، اگر ما پیروز شویم با شما به توافق خوشایندی دست می‌یابیم؛ و این کار نقض اقدام لوگان در بالاترین سطح است. خیلی‌ها خواستار استعفای او هستند و خواستار خیلی چیز‌های بیشتر هستند. کاری که او کرد کاملاً غیرقانونی است.»
 
قانونگذاران جمهوریخواه خواستار تحقیق درباره جان کری شده اند که نماینده ویژه بایدن در امور آب و هوایی است. وی متهم است که در زمان تصدی سمت وزیر خارجه در دولت اوباما، طرح‌های نظامی رژیم صهیونیستی را با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به اشتراک گذاشته است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین