تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
plusresetminus
سفارت آمریکا در دانمارک یک روزنامه محلی را تهدید کرده اگر استفاده از تجهیزات مخابراتی چینی را متوقف نکند، اشتراک خود را قطع خواهد کرد. این تهدید در ده‌ها کشور دیگر نیز رخ داده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۶۷۸
آمریکا روزنامه‌ دانمارکی را به علت کاربرد تجهیزات چینی تهدید کرد
 وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین این اقدام طرف آمریکایی را محکوم کرده و آن را نمونه‌ای از دیپلماسی قهری ایالات متحده دانسته است.
وی افزوده است: واشنگتن نه تنها با رفتار سوء خود به شرکت‌های چینی ظلم می‌کند، بلکه سایر کشورها را مجبور به تبعیت از اراده خود کرده و حتی از رسانه‌های سایر کشورها می‌خواهد که طبق دستورالعمل‌های آمریکا عمل کنند. ایالات متحده در حالی که مدعی ترویج دموکراسی و ارزش‌های آن است، در عمل دیگر کشورها را مجبور به پایمال کردن حقوق شرکت‌های چینی می‌کند.
روزنامه دانمارکی Politiken هفته گذشته اعلام کرد ایمیلی از سفارت ایالات متحده در دانمارک دریافت کرده که در آن از این روزنامه خواسته شده تا مشخص کند آیا از روترها، مودم‌ها و تجهیزات مخابراتی الکترونیکی پنج شرکت چینی هواوی، زد تی ای، هایترا، هایک ویژن و داهوا و نیز شرکت‌های تابعه و همکار با آنها استفاده می‌کند یا خیر.
در ادامه این ایمیل، سفارتخانه مذکور روزنامه دانمارکی را تهدید کرده که اگر به این سوال پاسخ ندهد و از چنین تجهیزاتی استفاده کند، اشتراک آن را لغو خواهد کرد. بررسی روزنامه یادشده حاکیست تمامی سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای مختلف جهان درخواست‌های مشابهی را از رسانه‌های مختلف مطرح کرده‌اند و این مساله محدود به دانمارک نیست.
مسئولان روزنامه یادشده با رد درخواست سفارتخانه آمریکا تصریح کرده‌اند که تابع قوانین آمریکا نیستند و در مورد حفظ استقلال خود جدیت دارند. بنابراین خود در مورد طرف‌های تجاری مدنظرشان تصمیم می‌گیرند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین