تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
plusresetminus
حزب الله:«المپیا دوکاکیس» بازیگر کهنه کار و برنده اسکار سینما، تئاتر و تلویزیون آمریکا در سن ۸۹ سالگی درگذشت.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۶۵۵
درگذشت یک بازیگر در ۸۹ سالگی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«المیپیا دوکاکیس» که در سال ۱۹۸۷ برای بازی در فیلم «ماه زده» به کارگردانی «نورمن جویسون» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود، در سن ۸۹ سالگی و پس چندین ماه بیماری در شهر نیویورک درگذشت. 
«دوکاکیس» که کمی دیر و در سن ۵۶ سالگی و برای بازی در فیلم «ماه زده» به یک چهره مهم در عرصه بازیگری تبدیل شد، در طول فعالیت هنری خود در بیش از ۱۳۰ نمایش، ۶۰ فیلم سینمایی و ۵۰ سریال تلویزیونی مقابل دوربین رفت. 
او همچنین برای بازی در فیلم «ماگنولیاهای فولادی» ساخته «هربرت راس» در سال ۱۹۸۹ و فیلم «دختر شاغل» (۱۹۸۸) نیز شناخته شده ست. 
او در کنار بازیگری، به مدت ۱۵ سال در دانشگاه نیویورک و در رشته نمایش تدریس می کرد و در دوران فعالیت خود از بنیانگذاران دو سالن تئاتر منطقه ای در بوستون و نیوجرزی بود. 
«لیلیت» (۱۹۶۴)، «جان و ماری» (۱۹۶۹)، «خواهران» (فیلم ۱۹۷۳) (۱۹۷۳)، «آرزوی مرگ» (فیلم ۱۹۷۴)، «پدر» (۱۹۸۹)، «ببین دیگه کی داره حرف می‌زنه» (۱۹۹۰)، «من عاشق دردسرم» (۱۹۹۴)، «قطعه موسیقی آقای هولاند» (۱۹۹۵)، «همه‌چیزتمام» (۱۹۹۷)، «پیتر مسترسن» (۲۰۰۵)، «دور از او» (۲۰۰۶)، «رگبار» (۲۰۱۱)، «در سرزمین زنان» (۲۰۰۷) و «در حد مرگ کسل‌شده« (۲۰۱۱) از جمله دیگر فیلم هایی هستند که «المپیا دوکاکیس» در آنها بازی کرده است.
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین