کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

البرز همچنان در قله پیک چهارم کرونا

ایسنا , 12 ارديبهشت 1400 ساعت 10:15

حزب الله:سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان البرز گفت: افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند اغلب در دوستان و فامیل خود کسی را ندیده‌اند که به کرونا مبتلا شده باشد و احتمالاً در نزدیکان خود فوتی نداشته‌اند و بر این اساس این ویروس را جدی نمی‌گیرند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا سلیمانی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز ظهار کرد: هر چند طی چند روز گذشته شاهد سیر نزولی شیوع کرونا در برخی از شهرها و استان‌های کشور بودیم ولی البرز همچنان در قله پیک چهارم قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تعداد بستری و فوتی‌های کرونا در البرز به مرز ثبات رسیده، ادامه داد: علی رغم این تثبیت، البرز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و انتظار داریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان، از چند روز آینده سیر نزولی شیوع در استان ما هم آغاز شود.
این مسئول با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم پیک چهارم را کنترل کنیم باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بیش از ۹۰ درصد برسد، گفت: متاسفانه برخی از شهروندان درک درستی از شرایط موجود ندارند و فکر می‌کنند کرونا گریبانگیر دیگران است.
سلیمانی توضیح داد: افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند اغلب در دوستان و فامیل خود کسی را ندیده‌اند که به کرونا مبتلا شده باشد و احتمالاً در نزدیکان خود فوتی نداشته‌اند و بر این اساس این ویروس را جدی نمی‌گیرند.
سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: کرونا با کسی شوخی ندارد و با توجه به خستگی کادر بهداشت و درمان، تخت‌های پر بیمارستانی و امکانات محدود از مردم تقاضا می‌شود برای حفظ سلامت عزیزانشان هم که شده هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.
وی گفت: استفاده همزمان از دو ماسک، حفظ فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت دست و جلوگیری از حضور در تجمعات و مکان‌های سربسته تنها راهکار پیشگیری از ابتلا به کرونا پیش از تزریق واکسن این ویروس است.


کد مطلب: 252631

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252631/البرز-همچنان-قله-پیک-چهارم-کرونا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com