کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده روسیه در وین مطرح کرد:

رایزنی غیر رسمی گروه 1+5 در مذاکرات وین درباره احیای برجام

ایسنا , 11 ارديبهشت 1400 ساعت 15:47

حزب الله:نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از رایزنی غیر رسمی اعضای گروه 1+5 درباره احیای توافق هسته‌ای خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: اعضای برجام(توافق هسته ای) امروز با هیئت آمریکایی در مذاکرات وین رایزنی هایی غیر رسمی درباره احیای کامل توافف هسته‌ای انجام دادند (بدون ایران که هنوز حاضر به دیدار با دیپلمات های آمریکایی نیست). 
در هفته های اخیر مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به توافق هسته‌ای با حضور آمریکا در وین برگزار شده است. اگرچه، مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا در وین تاکنون انجام نگرفته است. دو کارگروه کمیسیون مشترک برجام در حال بررسی تحریم هایی که آمریکا می تواند لغو کند و اقدامات لازم برای ایران در جهت بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای می باشند. 
ایران خواستار لغو کلیه تحریم های اعمال شده آمریکاست و اظهار داشته پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها اقدامات لازم جهت از سرگیری پایبندی کامل به تعهدات برجامی اش را انجام می دهد. 
دولت آمریکا در آخرین مواضع اعلام شده اش، برای لغو تحریم های ناسازگار با برجام اعلام آمادگی کرده است، اما هنوز مشخص نیست این تحریم ها کدامند. 
نمایندگان اعضای برجام که در مذاکرات وین شرکت کرده اند، تا کنون روند این مذاکرت را سازنده دانسته اند اما معتقدند برای احیای برجام پیش رفت های بیشتری باید حاصل شود.


کد مطلب: 252592

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252592/رایزنی-غیر-رسمی-گروه-1-5-مذاکرات-وین-درباره-احیای-برجام

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com