کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنوز باید گفت خدا پدر علی حاتمی را بیامرزد که ....

ایسنا , 11 ارديبهشت 1400 ساعت 13:12

حزب الله:تهیه کننده فیلم «لیپار» که اثرش را برای شرکت در جشنواره جهانی فجر ارائه کرده، معتقد است که کرونا در این یک سال اخیر نشان داد زیرساخت‌های سینمای ایران در نبود شهرک‌های سینمایی چقدر ضعیف است و ما هنوز باید برای ساخت همان یک شهرک سینمایی باید قدردان علی حاتمی باشیم.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید خانی که به تازگی ساخت سریال نمایش خانگی «حرفه‌ای» را با بازی سارا بهرامی و سیروان خسروی به طور  موقت تعطیل کرده در گفت‌وگویی با ایسنا درباره برنامه‌ریزی برای اکران سینمایی یا آنلاین فیلم «لیپار» بیان کرد:‌ فعلا برای اکران این فیلم برنامه‌ای نداریم، چون وضعیت سینماها که مشخص نیست و با ذات اکران آنلاین هم اگرچه موافق هستم اما تا وقتی جلوی انتشار نسخه قاچاق فیلم‌ها گرفته نشود نمی‌توان روی این اکران حساب کرد. در حال حاضر اکران آنلاین راهی برای جبران هزینه‌های ساخت فیلم‌های سینمایی که حداقل پنج میلیارد تومان می‌شود، نیست و از همان ابتدا مشخص است که با شکست مواجه خواهی شد، مگر اینکه دولت حمایت کند و راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار نسخه قاچاق انجام دهد که حتما راهکارهایی وجود دارد تا بتوانیم از طریق اکران آنلاین به حداقل‌های فروش برسیم.
او افزود: وقتی می‌دانیم فیلمی که اکران آنلاین می‌شود حداکثر تا دو ساعت بعد از انتشار، نسخه‌های قاچاق آن پخش می‌شود مشخص است که در نهایت ۲۰ تا ۳۰ درصد هزینه‌های ساخت فیلم برمی گردد و این کار را برای اکران آنلاین سخت می‌کند؛ به همین دلیل فعلا فرم ثبت‌نام فیلم را که اثری در ستایش زیبایی‌ها و مردم استان سیستان و بلوچستان است، برای شرکت در جشواره جهانی فجر پر کرده‌ایم.
خانی که پروژه‌های در دست تولید و برنامه‌ریزی برای ساخت دارد، ادامه داد:‌ به طور کلی الان سینما و دست‌اندرکارانش در موقعیتی قرار گرفته‌اند که نه راه پس دارند و نه راه پیش و در موضوع اکران و تولید هم هیچ گونه حمایتی نمی‌شوند. فقط می‌گویند تعطیل کنید و ما هم باید تعطیل کنیم ولی این وضعیت همه ما را در موقعیت سختی قرار داده و مشخص نیست چه زمانی تمام می‌شود چون این تعطیلی‌ها راحت‌ترین کار است و در آخر تمام فشار به تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار وارد می‌شود که بویژه در بخش تولید فیلم سینمایی بخاطر براورد مالی براساس تعداد جلسه‌های فیلمبرداری شرایط سخت‌تری پیش می‌آید و طولانی شدن کار متفاوت از تولید سریال‌های شبکه نمایش خانگی است که با پلتفرم‌ها طرف‌قرارداد هستید.
وی گفت: تمام این‌ها در حالی است که همه تلاش می‌کنیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم و معتقدم وزارت ارشاد به عنوان متولی کارهای فرهنگی باید راهکارهای دیگری هم پیدا کند و برای کمبود برخی زیرساخت‌ها کاری کند تا از این وضعیت خارج شویم. ما حتی اگر الان اجازه فیلمبرداری هم داشته باشیم برای کار در لوکیشنی که می‌خواهیم دچار مشکل هستیم چون مثلاً قرار است سکانسی را در بیمارستان فیلمبرداری کنیم و بخاطر کرونا اجازه ورود به بیمارستان را به ما نمی‌دهند. متاسفانه اینجاست که یادمان می‌افتد سینما، شهرک ندارد تا یک بیمارستانی در آنجا باشد و ما احتیاج به فیلمبرداری در یک بیمارستان واقعی نداشته باشیم. در واقع نبود زیرساخت مشکلات ما را خیلی بیشتر کرده و هیچکس سراغ این بخش نمی‌رود تا بخشی از مشکلات اساسی سینما حل شود، چون واضح است که تصمیم‌های چکشی مثل تعطیل کردن کارها صرفا در کوتاه مدت جواب می‌دهد. 
خانی تاکید کرد:‌ در همین روزهای سخت کرونایی است که بیشتر متوجه می‌شویم سینمای ایران با این همه ادعا زیرساخت‌های درستی ندارد و مجبوریم برای کار حتما به لوکیشن‌های واقعی برویم. این یک نقطه ضعف است که اگر نبود الان در شرایط کرونایی خیلی کارکرد داشت. بنابراین هنوز باید بگوییم خدا رحمت کند آقای علی حاتمی را که آن شهرک سینمایی را ساخت ولی افسوس که باید ده‌ها شهرک از آن مدل داشته باشیم تا پس از کرونا همه مجبور نباشیم به لوکیشن‌های واقعی برویم تا مثلا در یک بیمارستان باعث مزاحمت بیماران بستری شده هم نباشیم.


کد مطلب: 252575

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252575/هنوز-باید-گفت-خدا-پدر-علی-حاتمی-بیامرزد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com