تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
plusresetminus
حزب الله:کاخ سفید می‌گوید دستور کار نشست احتمالی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه مشخص نیست اما حوزه‌های همکاری مشترک از جمله درباره پرونده هسته‌ای ایران، قابل بحث است.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۵۴۱
کاخ سفید: می توانیم با روسیه درباره ایران همکاری کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی درباره اینکه موضوعات مورد بحث در نشست احتمالی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه چه خواهد بود، گفت: زمانی که تاریخ این نشست را تعیین کنیم، درباره دستور کار آن صحبت خواهیم کرد حال آنکه اکنون در آن جایگاه نیستیم.
وی ادامه داد: اما تمرکز ما اطمینان یافتن از این موضوع است که روی رابطه‌ای باثبات تر و قابل پیش بینی تر کار کنیم و اینکه دغدغه‌هایمان ازجمله درباره بازداشت «الکسی ناوالنی» منتقد روس و افزایش حضور نظامی روسیه در مرز اوکراین را مطرح کنیم.
ساکی همچنین مدعی شد: حوزه‌های همکاری در زمینه خلع سلاح هم وجود دارد که شامل تلاش‌های دیپلماتیک درباره ایران در چارچوب ۱+۵ می‌شود.
این در حالی است که با خروج یک جانبه آمریکا از برجام، دیگر دست کم تا زمان احیای توافق، گروهی به نام ۱+۵ وجود ندارد.
در حال حاضر، مذاکرات وین در چارچوب ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) پیش می‌رود و ایران هیچ گونه مذاکره مستقیمی با آمریکا ندارد حال آنکه هیأت آمریکایی نیز در وین حضور دارد.
ایران می‌گوید آمریکا باید تمام تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند و به توافق هسته‌ای بازگردد و تنها بعد از راستی آزمایی وعده‌های واشنگتن است که تهران هم تعهدات برجامی خود را به طور کامل انجام خواهد داد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین