تاریخ انتشارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
plusresetminus
حزب الله:اعتراضات رقبای اسپیس ایکس به دیوان محاسبات آمریکا سبب شده تا ناسا به این شرکت دستور دهد هرگونه فعالیت درباره توسعه لندر ماه را متوقف کند.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۵۴۰
قرارداد ناسا و اسپیس ایکس تعلیق شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ناسا به شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده تا اجرای قرارداد با این سازمان برای توسعه یک فضاپیمای ماه را متوقف کند. اکنون اجرای این قرارداد توسط اسپیس ایکس به رأی نهایی دیوان محاسبات آمریکا (GAO) بستگی دارد.
تصمیم ناسا به این معنا است که اسپیس ایکس باید هرگونه فعالیت مربوط به قرارداد برنامه ماه را متوقف کند و منتظر رأی دیوان محاسبات این کشور بماند که احتمالاً در ۴ آگوست اعلام می‌شود.
در اوایل ماه جاری میلادی ناسا، اسپیس ایکس را بر بلواوریجین (متعلق به جف بزوس) و داینتیکس (یک پیمانکار دفاعی) ترجیح داد و قرارداد توسعه لندر ماه را به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار به این شرکت اعطا کرد.
اما دوشنبه هفته گذشته شرکت بلواوریجین نسبت به این قرارداد به دیوان محاسبات آمریکا اعتراض کرد. این شرکت ادعا می‌کند ناسا به اسپیس ایکس اجازه داده تا طرح پیشنهادی خود را اصلاح کند اما به بلواوریجین چنین اجازه‌ای داده نشده است.
از سوی دیگر دیوان محاسبات این کشور تأیید کرد شرکت داینتیکس نیز نسبت به اعطای قرارداد به اسپیس ایکس اعتراض دارد.
این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی ثبت اعتراضات در GAO ، ناسا به اسپیس ایکس دستور داد تا هرگونه فعالیت درباره قرارداد توسعه HLS (سیستم فرود انسان) معلق کند تا تمام دعاوی برجسته مربوط به این موضوع حل و فصل شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین