کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی البرز:

واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها به زودی آغاز می‌شود

ایسنا , 11 ارديبهشت 1400 ساعت 10:16

حزب الله: سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با ابراز نگرانی در خصوص سویه‌های جدیدی که نمونه‌هایی از آنها در برخی از استان‌های کشور مشاهده شده، گفت: گفته می‌شود سویه‌های جدید قدرت انتشار بیشتری در مقایسه با قبلی‌ها دارند و ممکن است در مقابل واکسن هم مقاومت داشته باشند یعنی حتی امکان دارد کسی که قبلاً واکسن کرونا زده، باز هم به این بیماری مبتلا شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۹۰ نفر در بیمارستان‌های  استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ نفر به دلیل ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
وی ادامه داد: هر چند وضعیت شیوع کرونا در استان تا حدی تثبیت شده ولی هنوز از تعداد بستری‌های بیمارستان و مراجعان سرپایی کم نشده و آمارفوتی‌ها هم همچنان دو رقمی است.
وی افزود: تا زمانی که تعداد مراجعین سرپایی کاهش نیابد، نمی‌توان به کم شدن آماربستری‌ها و فوتی‌ها امیدوار باشیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه در شرایط موجود چاره‌ای جز ادامه محدودیت‌های سختگیرانه نداریم، توضیح داد: برای اینکه بتوانیم ویروس را کنترل کنیم باید محدودیت‌های اعمال شده برای صنوف ادامه داشته باشد و مردم هم بیش از پیش پروتکل‌ها را رعایت کنند.
بابایی با ابراز نگرانی در خصوص سویه‌های جدیدی که نمونه‌هایی از آنها در برخی از استان‌های کشور مشاهده شده، گفت: گفته می‌شود سویه‌های جدید قدرت انتشار بیشتری در مقایسه با قبلی‌ها دارند و ممکن است در مقابل واکسن هم مقاومت داشته باشند یعنی حتی امکان دارد کسی که قبلاً واکسن کرونا زده، باز هم به این بیماری مبتلا شود.
سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اجرای برنامه واکسیناسیون در استان افزود: از هفته پیش واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال شروع شده و به محض اتمام آن، افراد بالای ۷۵ سال واکسینه خواهند شد.
این مسئول گفت: زمان و مرکزی که این افراد باید برای تزریق واکسن به آن مراجعه کنند، از طریق دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی می‌شود.


کد مطلب: 252532

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252532/واکسیناسیون-۷۵-ساله-ها-زودی-آغاز-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com