کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به روایت آمار

استقلال و پرسپولیس، بهترین در حمله/ تراکتور بهترین در دفاع

ایسنا , 11 ارديبهشت 1400 ساعت 10:09

حزب الله:
مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب با رکوردهای تیم‌های ایرانی چه در حمله و چه در دفاع پایان یافت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مرحله گروهی فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران خیلی خوب به پایان رسید و ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتور توانستند بلیت حضور در مرحله یک هشتم نهایی را دریافت کنند.
در مرحله گروهی این رقابت‌ها طی ۶۰ بازی، ۱۵۰ گل زده شد که میانگین هر بازی، ۲.۵ گل را به ثبت رساند. در این بین ۲ تیم استقلال و پرسپولیس با ۱۴ گل زده، بهترین خط حمله را در اختیار داشتند و نیروی هوایی عراق و گوا هند با دو گل زده، ضعیف‌ترین آمار را به ثبت رساندند.
اولونگا از الدحیل قطر و شیخ دیاباته بهترین گلزنان مرحله گروهی غرب آسیا بودند که به ترتیب موفق شدند ۹ و ۵ گل برای تیم‌هایشان به ثمر برسانند.
همچنین اولونگا با ۳۰ شوت به سمت دروازه بهترین آمار را در بین سایرین داشت و بغداد بونجاح با ۱۹ و عمر خریبین با ۱۷ شوت در رده‌های بعدی قرار گرفتند.
همچنین الدحیل با ۱۰۴ شوت، الهلال با ۹۰ و السد با ۸۶ ضربه به سمت دروازه، شوت‌زن ترین تیم‌های دور گروهی بودند. پرسپولیس ایران با ۳۸، الدحیل قطر با ۳۴، الهلال عربستان و استقلال ایران با ۳۰ شوت در چارچوب، بالاترین دقت شوت را در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا داشتند.
در عملکرد دفاعی نیز تراکتور ایران‌ بهترین عملکرد را داشت و  با ۳ گل خورده در کنار الوحده امارات بهترین خط دفاعی را در اختیار گرفت. همچنین تراکتور با ۵، الوحده با ۴، استقلال ایران و پاختاکور ازبکستان با ۳ کلین‌شیت، عملکرد بهتری در بسته نگه داشتن دروازه خود در مرحله گروهی منطقه غرب آسیا داشتند.
تیم فوتبال الهلال عربستان با ۳۸۶۲، پاختاکور ازبکستان با ۳۱۳۱ و پرسپولیس ایران با ۲۸۶۸ پاس، آمار بهتری را نسبت به سایر تیم‌ها ثبت کردند. همچنین الریان قطر با ۱۰۱، السد قطر با ۹۶ و فولاد ایران با ۹۲ خطا، خشن‌ترین تیم‌های مرحله گروهی بودند.
الوحده با ۱۶، الریان و النصر با ۱۵ کارت زرد بیشترین کارت زرد را در این مرحله دریافت کردند و نورالدین آمرابات از النصر و رخمانوف از AGMK ازبکستان با ۳ کارت زرد، رکوردداران دریافت کارت در دور گروهی بودند.


کد مطلب: 252529

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252529/استقلال-پرسپولیس-بهترین-حمله-تراکتور-دفاع

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com