کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديريت يكپارچه شهري، رمز رسيدن به شهر مطلوب است

9 ارديبهشت 1400 ساعت 15:10

حزب الله:یک اصل عرفی وجود دارد که دولت ها در کشورهای در حال توسعه به دلیل آنکه ذاتا علاقمند به بزرگ‌تر شدن هستند تمایل چندانی به شکل گیری پارلمان های محلی قوی ندارند و یا حتی با آن رقابت میکنند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک اصل عرفی وجود دارد که دولت ها در کشورهای در حال توسعه به دلیل آنکه ذاتا علاقمند به بزرگ‌تر شدن هستند تمایل چندانی به شکل گیری پارلمان های محلی قوی ندارند و یا حتی با آن رقابت میکنند.بیش از هفت سال از تقدیم لایحه مدیریت یکپارچه شهری در ایران به مجلس گذشته و متاسفانه این لایحه به دلیل عدم تمایل دولت به کوچکتر شدن و عدم تفویض برخی اختیارات به شوراها عملا به سرانجام نرسیده است.


مدیریت یکپارچه شهری، رمز رسیدن به شهر مطلوب است.اگر میخواهیم مدیریت شهری یکپارچه و پایدار و علمی داشته باشیم باید بپذیریم وظیفه این مدیریت علاوه بر برنامه ریزی، هدایت،سازماندهی،سیاستگذاری،نظارت و هماهنگی امور شهر ، اجرای طرح های توسعه شهری، مدیریت زمین و مسکن، امور آموزش و پرورش، حمل و نقل، بازیافت، مدیریت اسکان غیر رسمی، نواحی کهن و قدیمی شهر، گردشگری، امور فرهنگی، آب و برق و گاز، محیط زیست، مدیریت ترافیکی و انتظامی هم می باشد.

امیدوارم دولت  بعدی با کمک مجلس، موفق شوند لایحه مدیریت یکپارچه را به سرانجام رسانده و پارلمان های محلی و مدیریت شهری را یاری نمایند.

*وحید نوروزی، کارشناس محیط زیست و مدیریت شهري


کد مطلب: 252487

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/252487/مديريت-يكپارچه-شهري-رمز-رسيدن-شهر-مطلوب

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com