تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
plusresetminus
حزب الله: وزیر نیرو گفت: هزینه شیرین‌سازی آب در نوار ساحلی معادل متر مکعبی کمتر از یک دلار برآورد می‌شود اما با تخصیص یارانه دولتی این آب به قیمت متعارف سایر منابع آبی به دست مشترکان خواهد رسید.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۴۸۴
آب خلیج فارس کام یک میلیون هرمزگانی را شیرین کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،رضا اردکانیان امروز در مراسم چهارمین هفته از پویش هر هفته الف ب ایران که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، ضمن اشاره به اشتغال ۳۶۷ نفری طرح‌های افتتاح شده در این پویش اظهار داشت: پروژه واحد سوم آب شیرین‌کن و خط انتقال آب‌رسانی به بندرعباس امروز افتتاح می‌شود که ظرفیت آبرسانی ۶۰ هزار متر مکعبی به جمعیت حدود یک میلیون نفر در استان هرمزگان را بر عهده دارد.
وزیر نیرو با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه سرنی در منطقه خمیر استان هرمزگان گفت: افتتاح این تصفیه‌خانه آب سر نی زمینه استفاده ۸۶۴ هزار نفر از مردم این منطقه را مهیا می‌کند.
وی با اشاره به افتتاح ۸۴ مین تصفیه‌خانه فاضلاب در استان مازندران گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب ساری به منظور پوشش جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در منطقه به مدار آمده و زمینه استفاده پساب در صنعت و کشاورزی مهیا می‌شود.
اردکانیان با بیان اینکه پروژه‌های ریل‌گذاری برای دولت آینده در وزارت نیرو پیگیری می‌شود، گفت: در حال حاضر کلنگ پروژه سد زارم رود در استان مازندران بر زمین می‌خورد.
وی با اشاره به افتتاح سد مخزنی بالارود در استان خوزستان گفت: این سد به عنوان پنجاه و سومین سد آبگیری شده در دولت تدبیر امید فعالیت خود را شروع می‌کند و با اعتبارات ملی از ابتدای دولت ساخته شده است.
اردکانیان در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر هزینه شیرین‌سازی آب در بندر عباس، گفت: هزینه شیرین‌سازی آب در نوار ساحلی معادل متر مکعبی کمتر از یک دلار برآورد می‌شود اما با تخصیص یارانه دولتی این آب به قیمت متعارف سایر منابع آبی به دست مشترکان خواهد رسید.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین