تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
plusresetminus
حزب الله:یک مقام آگاه در وزارت دفاع ترکیه از احتمال تعطیلی پایگاه هوایی اینجرلیک و اخراج نظامیان آمریکا از این پایگاه خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۴۲۱
احتمال اخراج نظامیان آمریکا از پایگاه اینجرلیک ترکیه قوت می گیرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، یک مقام آگاه در وزارت دفاع ملی ترکیه به بحث و گفتگوهایی اشاره کرد که هم اکنون در محافل نظامی ترکیه پیرامون تعطیلی احتمالی پایگاه هوایی اینجرلیک به روی نظامیان آمریکا به راه افتاده است.
این مقام ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفت که «اینجرلیک یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی ترکیه است و تمام زیر ساختهای آنها متعلق به جمهوری ترکیه است».
این مقام که خواست نامش فاش نشود در ادامه افزود: «دولت ترکیه به دولت ایالات متحده اجازه می‌دهد تا در اقدام‌های مشترک برای حراست از وسایل و امکانات نیروهای مسلح ترکیه در اینجرلیک، به همان شیوه‌ای که اسپانیا، قطر، لهستان و سایر کشورهای برخوردار از نیرو و تجهیزات در این پایگاه قادر به انجام آن هستند، مشارکت کنند».
وی در ادامه افزود: «تنها یک ژنرال (ارتش) ترکیه می‌تواند در سمت فرمانده کل این پایگاه انجام وظیفه کند، مشابه آنچه که در تمام پایگاه‌های ارتش در خاک ترکیه حاکم است».
اظهارات تأیید نشده این مقام وزارت دفاع ترکیه در حالی مطرح می‌شود که طی روزهای گذشته شهرهای مختلف این کشور شاهد اعتراض‌ها علیه اقدام «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در به رسمیت شناختن «نسل کشی ارامنه» در دوران امپراتوری عثمانی بوده است.
این در حالی است که مقامات آنکارا اصطلاح «نسل کشی» را برای توصیف حوادث سال‌های ۱۹۱۵ تا ۱۹۱۷ و کشته شدن ۱.۵ میلیون ارمنی و پاکسازی قومی میلیون‌ها تن از ارامنه از آناتولی و سایر مناطق امپراتوری عثمانی رد می‌کنند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین