تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
plusresetminus
حزب الله: کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل مثبت شدن بازار سرمایه در دو روز پایانی معاملات این هفته توضیحاتی داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۴۰۱
علت سبز پوشی بورس در پایان معاملات این هفته چه بود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پیمان حدادی کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که علت مثبت بودن بازار در دو روز آخر معاملات این هفته چه بود؟، بیان کرد: روز گذشته بیش از ۵۰ درصد سهم‌ها صف فروش بودند، پس وقتی که نیمی از بازار صف فروش هستند نمی‌توانیم بگوییم که بازار مثبت است. در مورد نیمه دیگر می‌توان گفت که ۵۰ سهم مشخصی هستند که بنیادی و ارزشمند بوده اند. به این علت که این سهم‌ها از جمله سهم‌های نقد شونده بازار هستند، امروز مثبت بودند. در واقع این سهم‌ها عمدتا نقد شونده هستند و ارزندگی خوبی دارند.

او ادامه داد: بیش‌ترین ارزندگی این سهم‌ها با قیمت‌های جهانی در ارتباط است. البته دو روز آخر معاملات هفته نماد گروه‌های بانکی نیز مثبت بودند. به علت اینکه بانک مرکزی پذیرفته که نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها را اصلاح کند و این طرح می‌تواند در صورت‌های مالی بانک‌ها اثر مثبتی داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: جدا از این مسائل، به نظر می‌رسد که بانک مرکزی تا حدودی می‌خواهد به بازار سرمایه کمک کند. همچنین مصوباتی که دو روز قبل در مجلس مطرح شد امیدی در بازار به وجود آورده است. البته انتظار داریم تا این امید، در روز دوشنبه هفته آینده در جلسه سران قوا بیش از گذشته شود.

حدادی تصریح کرد: نکات مهم معاملات دیروز بورس از این قرار است که روز چهارشنبه به هر حال حجم معاملات خوب و شاخص مثبت بود. دوم به این علت بود که ارزش معاملات نسبت به روز‌های گذشته رشد خوبی داشت که با مثبت بودن یک سری از سهم‌های بزرگ بازار نیز همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر مصوبات جلسه سه شنبه ستاد اقتصادی دولت که با حضور رئیس سازمان بورس برگزار شد بر بازار سبز این دو روز، اظهار کرد: برخی از مصوبات این جلسه در عمل انجام نخواهد شد و بیش‌تر جنبه نمایشی دارد. اما بعضی از آن‌ها به لحاظ عملی می‌توانند به بازار کمک کنند، اما به علت نقدینگی که توسط این مصوبات می‌خواهد وارد بازار شود، خیلی نمی‌توانند بر بازار موثر باشند.

او در ادامه بیان کرد: به این علت که به عنوان مثال ۲۰۰ میلیون دلار صندوق توسعه ملی حدود ۵ هزار میلیارد تومان می‌شود که عدد خیلی خاصی نیست. اما در مجموع می‌توان گفت همین که این اقدامات در راستای حمایت از بازار گرفته شده می‌تواند تا حدودی به بازار این سیگنال را بدهد که مسئولان به بازار سرمایه توجه دارند و اقداماتی را انجام می‌دهند که بازار تا حدودی اعتمادش را نسبت به قبل بدست آورد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین