تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
plusresetminus
حزب الله: رئیسی گفت: مطابق بررسی‌های موجود ۴۸ هزار بیمار کرونا مثبت در جامعه تردد کرده اند.
۰
کد مطلب : ۲۵۲۳۸۸
۴۸ هزار بیمار کرونا مثبت در جامعه تردد کرده اند/ بعضی‌ها پشت میز نشسته‌اند و طرح‌های مختلف می‌دهند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در مراسم انعقاد تفاهم نامه معاونت‌های فرهنگی دانشجویی و بهداشت وزارت بهداشت با یکی از بانک‌های کشور اظهار کرد: وضعیت کشور به صورتی است که از الان به بعد اکثر نقاط دنیا ویروس ووهان کم‌تر است و جهش‌های جدید تحت عنوان هندی، برزیلی و انگلیسی در کشور‌های مختلف دیده شده است.
او ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون ما راه درازی در پیش داریم و تمام دنیا در یک رقابت شدیدی قرار گرفته و متاسفانه بی عدالتی در زمینه توزیع واکسن موضوع مهمی است و پنج کشور دنیا بیشتری واکسن دنیا را در اختیار دارند و واکسن‌های کرونا را تزریق کرده اند. تا پایان سال ۲۰۲۱ واکسیناسیون مردم دنیا انجام نمی‌شود و مرگ و میر‌ها نیز همچنان ادامه خواهد داشت. 
رئیسی بیان کرد: اگر ما در زمینه تولید واکسن اقدامی انجام نداده بودیم کسی به ما واکسن نمی‌داد و گفتنی است که تحریم‌ها عامل مهمی در زمینه نرسیدن واکسن کافی به ما بوده است.
او اضافه کرد: اگر بدون ابزار‌هایی مانند ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مواجه با ویروس مغلوب می‌شویم و ما زمان زیادی درگیر ویروس کرونا خواهیم بود. برخی از کشور‌ها با پرداخت تسهیلات کاری کرده اند تا مردم کم تر ضرر کنند. به طور مثال آلمانی‌ها در این شرایط حتی پول دار‌تر شده اند.
رئیسی گفت: کارمندان دولت تمایل به قرنطینه دارند، اما اصناف مشاغل آزاد ضرر کرده و با این کار مخالف هستند افراد دست فروش با لاکدان و قرنطینه سراسری بسیار متضرر خواهند شد. شرایط کشورمان متفاوت با دنیا است و افراد پشت میز نشسته طرح‌های مختلفی را در این زمینه ارائه می‌دهند.
او افزود: افرادی که شیوه نامه ها را می‌شکنند معمولا افراد ثروتمند و‌پول دار بوده که در رستوران‌ها غذای یک میلیون تومانی می‌خورند. در برخی از کشور‌ها افراد را مجبور به قرنطینه کرده و هزار یورو تسهیلات به آن‌ها می‌دهند. در حال حاضر ۴۸ هزار نفر با آزمایش مثبت در جامعه تردد می کنند. 
او بیان کرد: متاسفانه امروزه مسئولیت فردی وجود ندارد کسی که جلوتر از زمان واکسن را تزریق می‌کند ابن موضوع نشان دهنده این است که مسئولیت فردی ندارد. برخی از افراد شیوه نامه های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده و مسئولیت‌های احتمالی را به طور دقیق رعایت خواهند کرد. دریک شهر کوچک یک نفر با گرفتن یک مراسم عروسی ۵۰۰نفر را به بیماری کرونا مبتلا می‌کند.
مزایای بانک مهر ایران برای دانشگاه‌های علوم پزشکی
در ادامه مراسم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بانک مهر ایران حدود ۱۲ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده است و به ۲۲ هزار نفر از کادر درمان وام اعطا کرده است.
او گفت: دستگاه‌هایی مانند تب سنج، دستگاه‌های ضد عفونی و اکسیژن در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده است.
پرداخت ۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مردم 
در ادامه مراسم اکبری مدیر عامل بانک مهر ایران گفت: در حال حاضر در حدود ۸۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به مردم پرداخت شده است و خوشبختانه تسهیلات خوبی به مردم پرداخت شده است.
او گفت: در حال حاضر سالی ۷۰ درصد رشد منابع و ۶۵ درصد رشد تسهیلات داشته ایم. بانک مهر ایران در حوزه مسیولین اجتماعی در زمینه ساخت خانه‌های بهداشت و مدرسه اقدامات خوبی را انجام داده است. امروزه ۲۲ هزار میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات در نظر گرفته شده است.
اکبری گفت: بانک مهر ایران به پرستاران وام پرداخت می‌کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین