تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
plusresetminus
حزب الله:مدیر امور آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: نتیجه تست کرونا نهایتاً باید ظرف مدت ۴۸ ساعت به مراجعه کننده اعلام شود.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۶۰۲
روزانه ۵ هزار نفر در البرز تست کرونا می‌دهند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پرویز فلاح  ضمن تبریک سالروز بزرگداشت حکیم جرجانی و روز علوم آزمایشگاهی (۳۰ فروردین) اظهار کرد: ۷۰ درصد تصمیم‌گیری‌های بالینی پزشکان بر مبنای نتیجه آزمایش‌های بیمار گرفته می‌شود واین نشان می‌دهد فعالیت همکاران ما در آزمایشگاه‌ها تا چه حدی در بازگرداندن سلامت به بیماران موثر است.
وی ادامه داد: در طول بیش از یکسالی که از پاندمی کرونا می‌گذرد، آزمایشگاه‌های استان خط مقدم جبهه مبارزه با این ویروس بوده‌اند و پرسنل آنها جان خود را برای سلامت مردم به خطر انداخته‌اند.
وی توضیح داد: هر فرد مشکوک به کرونا که وارد آزمایشگاه می‌شود، همکاران ما موظف به نمونه گیری از حلق و بیمه وی هستند و این نمونه گیری احتمال سرایت ویروس به آنها را افزایش می‌دهد.
فلاح تاکید کرد: روزانه ۵۰۰۰ تست کرونا در استان از طریق آزمایشگاه‌های بخش دولتی، خصوصی و آزمایشگاه‌های شبکه بهداشت گرفته می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶ آزمایشگاه خصوصی در استان فعال است که پا به پای سایر آزمایشگاه‌ها به مراجعان مشکوک به کرونا خدمات ارائه می‌دهد.
فلاح در پاسخ به اینکه بازه اعلام نتیجه تست کرونا چند روزه است، گفت: نتیجه تست نهایتاً باید ظرف مدت ۴۸ ساعت به مراجعه کننده اعلام شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین