تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
plusresetminus
حزب الله:مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در خصوص آسیب وارد شده به درخت اُرس ۲۷۰۰ ساله شهرستانک گفت: میراث فرهنگی تکنیک حفاظت از درختی چند هزار ساله را ندارد و این وظیفه به عهده سازمان‌هایی مثل جنگلداری که در این حوزه متخصص است.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۶۰۱
توضیح میراث فرهنگی درباره شکسته شدن درخت ۲۷۰۰ ساله البرز
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،فریدون محمدی با توضیح در خصوص خبر آسیبی که به درخت اُرس کهنسال شهرستانک وارد شده، اظهار کرد: این درخت یکی از کهنسال‌ترین درختان ایران است که بنابر گفته‌های کارشناسان ۲۷۰۰ سال سن دارد.
وی ادامه داد: این درخت در سنوات گذشته در فهرست آثار ملی به عنوان یک اثر طبیعی  منحصر به فرد به ثبت رسیده است.
محمدی با بیان اینکه آثاری که به ثبت ملی می‌رسند از لحاظ ماهیت با یکدیگر تفاوت دارند،گفت: اگر بنایی در فهرست آثار ملی به ثبت برسد وظیفه نگهداری از آن با میراث فرهنگی است.
این مسئول اضافه کرد: اگر اثر ثبت شده بنا نباشد مثل همین درخت اُرس و یا جنگل‌های هیرکانی شمال، وظیفه نگهداری و حراست از آن به عهده منابع طبیعی و محیط زیست است.
محمدی توضیح داد: میراث فرهنگی وظیفه دارد از حریم این اثر طبیعی محافظت کند تا در محدوده آن ساخت و ساز و تعرضی صورت نگیرد که این اقدام به خوبی صورت گرفته است.
این مسئول تاکید کرد: میراث فرهنگی تکنیک حفاظت از درختی چند هزار ساله را ندارد و این وظیفه به عهده سازمان‌هایی مثل جنگلداری است که در این حوزه متخصص هستند.
وی اظهار کرد: اگر سازمان‌های متولی کمکی از میراث فرهنگی برای حفاظت بهتر از این درخت قدیمی طلب کنند دریغ نمی‌کنیم و حتی حاضریم اعتباری برای این امر اختصاص دهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: کار افرادی که به عرصه زیست محیطی تجاوز می‌کنند و برای چند ساعت تفریح به درختی آسیب می رسانند، بخشودنی نیست و برای جلوگیری از چنین اتفاقات تلخی نیازمند فرهنگسازی بیشتر هستیم تا آگاهی مردم برای حفاظت از طبیعت بالا برود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین