تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
plusresetminus
حزب الله:معاون آموزشی وزارت علوم درباره احتمال حضوری شدن امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ گفت: شهرهای زرد و آبی می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحانات را حضوری برگزار کنند.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۵۹۲
توضیح معاون وزیر علوم درباره احتمال حضوری شدن امتحانات پایان ترم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی خاکی صدیق در مورد اینکه آیا باز هم احتمال برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با توجه به وضعیت بحرانی شرایط شیوع ویروس کرونا و اینکه اکثر شهرهای کشور قرمز اعلام شده وجود دارد یا خیر، گفت: شهرهای زرد و آبی می‌توانند امتحانات را حضوری برگزار کنند.
وی افزود: دانشگاه‌هایی که در این شهرها هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت امکان و فراهم آوردن شرایط، امتحاناتی را که خودشان تشخیص می‌دهند می‌توانند حضوری برگزار کنند.
معاون وزیر علوم ادامه داد: اواخر سال گذشته نامه‌ای در خصوص برگزاری امتحانات به دانشگاه‌ها ارسال کردیم که تمامی موارد آن مختص به شهرهای آبی و زرد مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بود.
به گزارش مهر، براساس این نامه امکان برگزاری امتحانات پایان‌ترم نیمسال جاری به شکل حضوری وجود دارد.
متن کامل نامه به شرح زیر است:
جهت‌گیری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به سوی آموزش الکترونیکی به‌منزله بهترین راه برای حفظ و استمرار آموزش در دوره همه‌گیری بیماری کووید - ۱۹ از سال تحصیلی گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.
از جمله آثار و پیامدهای این نوع آموزش، موضوع نحوه ارزشیابی از میزان و کیفیت یادگیری دانشجویان بوده‌است. بدین‌وسیله درحالی‌که تا پایان نیمسال تحصیلی فرصت مناسبی وجود دارد انتظار می‌رود به‌نحوی برنامه‌ریزی شود که:
۱- با فراز استمرار وضعیت اضطراری در همه مناطق کشور تا پایان نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای ارزشیابی مستمری از دانشجویان صورت پذیرد تا سهم آزمون پایان نیمسال در تعیین نمره نهایی دانشجو به میزان حداقلی تخفیف پیدا کند.
۲- در مناطق کم‌خطر از نظر همه‌گیری بیماری، زمینه حضور دانشجویان در دانشگاه برای شرکت در آزمون پایان نیمسال بررسی و مقدمات برگزاری امتحان حضوری در نظر گرفته شود تدبیر دانشگاه در برگزاری امتحان حضوری باید با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکل‌های بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هماهنگ باشد.
۳- این تصمیم از هم‌اکنون به دانشجویان اطلاع‌رسانی شود تا آن‌ها از احتمال برگزاری آزمون پایان نیمسال خود به‌صورت حضوری اطلاع داشته باشند اطلاع‌رسانی باید از مجاری مختلف رسمی دانشگاه و با اطمینان از وصول آن از سوی همه دانشجویان انجام شود تا این تصمیم در آستانه اجرا با اعتراض دانشجویان مبنی‌بر بی‌اطلاعی یا اطلاع‌رسانی ضعیف دانشگاه روبرو نشود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین