تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
plusresetminus
حزب الله:یک مقام مسئول در دفتر نخست‌وزیر عراق دیدار مسئولان ایرانی و سعودی در بغداد را تایید کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۵۸۴
مقام نزدیک به نخست‌وزیر عراق دیدار مسئولان ایران و عربستان را تایید کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،یک مسئول عراقی بلندپایه در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرد که اخبار منتشر شده در رابطه با دیدار چند روز پیش مسئولان سعودی با مسئولان ایرانی درست است و این دیدار در منطقه سبز بغداد و در سطح مسئولان امنیتی و با برنامه ریزی دولت عراق انجام شد.
این مقام مسئول در دفتر نخست وزیر عراق گفت: این دیدار تقریبا ده روز پیش در منطقه سبز بغداد و تحت نظارت قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر به منظور حل اختلافات تهران و ریاض برگزار شد.
وی که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است، تاکید کرد: این دیدار بیشتر برای شناخت و ارزیابی رویکردهای دو طرف بود و پرونده خاصی مورد بررسی قرار نگرفت. عراق تلاش می کند که نقش میانجیگر ایفا کند زیرا دولت خطر تنش بر امنیت خود را درک می کند.
به گزارش ایسنا، پیش از این اخبار ضدو نقیضی در رابطه با دیدار مسئولان ایرانی و سعودی در بغداد منتشر شده بود. سعیدخطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود در مورد گزارش های منتشر شده در مورد دیدار مقامات ایران و عربستان در بغداد اظهار کرد: این گزارش های رسانه ای و مطبوعاتی را هم ما دیده‌ایم، البته نقل قول‌های مختلف و بعضاً متناقض منتشر شده است .
وی افزود: ایران همواره از گفت‌وگو با پادشاهی سعودی استقبال کرده و این موضوع را به نفع مردم دو کشور می‌داند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین