تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
plusresetminus
حزب الله:انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز در کنکور دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ از امروز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز می شود. داوطلبان امکان انتخاب ۵۰ کدرشته را دارند.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۵۸۳
آغاز انتخاب رشته دکتری از امروز/ جزئیات تغییرات مصاحبه دکتری ۱۴۰۰
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۰ منتشر شده است و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل مشاهده است.
آن دسته از متقاضیانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند، باید از امروز دوشنبه ۳۰ فروردین تا روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سنجش اقدام کنند.
اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.
جزئیات مرحله دوم آزمون (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) برای شرکت معرفی شدگان اعلام شده است.
مصاحبه‌های دکتری در ۱۴۰۰ مجازی خواهد بود
مطابق مصوبات جلسه ۱۴ تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در صورت وجود زیرساخت مناسب می‌توانند مصاحبه آزمون دکتری تخصصی را به صورت مجازی انجام دهند.
دانشگاه‌ها و مؤسسات مجری دوره‌های دکتری چگونگی تشکیل پرونده متقاضیان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق درگاه اطلاع رسانی خود به متقاضیان اعلام خواهند کند.
در صورت نیاز و همچنین تشخیص مؤسسه مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی، مواد آزمون و ضرایب امتحانی از طریق درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا مؤسسه به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در مؤسسه برای هر متقاضی صرفاً یک بار انجام می‌شود و عدم مراجعه متقاضیان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای آن دسته از متقاضیان که در این مرحله شرکت نکرده‌اند، امکانپذیر نخواهد بود.
نمره مصاحبه (ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی) بر اساس شیوه نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای تمامی افراد معرفی شده که در مصاحبه شرکت کرده‌اند، نمره‌ای مطابق با شیوه نامه مذکور تعیین و برای گزینش نهایی به سازمان سنجش ارسال می‌کنند.
اختیار به دانشگاه‌ها برای تعیین حدنصاب نمره مرحله دوم آزمون بر اساس مصوبه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور
بر اساس مصوبه جلسه ۱۳۷ تاریخ ۶ آبان ۱۳۹۹ شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند برای نمره مرحله دوم آزمون که شامل مجموع نمرات سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه و هم چنین طرح‌واره (در رشته محل‌های پژوهش محور) است، حدنصاب نمره برای هر کد رشته محل تعیین کنند و سازمان سنجش آموزش کشور مکلف است در پذیرش نهایی حدنصاب مذکور را اعمال کند.
دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم بوده و نمره آن در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.
تغییر رشته، تغییر گرایش و انتقال دانشجویان در مقطع دکتری امکانپذیر نیست.
بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در سال ۱۳۹۵ پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۳۹۹ حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، اجازه ثبت نام و انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۰ را ندارند.
دانشجویان انصرافی مقطع دکتری ناپیوسته دانشگاه‌ها، در صورتی می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند که در سنوات اولیه موضوع تبصره ۱ ماده ۳۳ قانون وظیفه عمومی، از تحصیل انصراف داده و هم چنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و یا رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یک سال سپری نشده باشد.
مضافاً مشروط به اینکه از تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۰ به بعد از امتیاز یک بار انصراف استفاده نکرده باشند.
بر اساس مصوبه چهارمین جلسه ۱۸ دیماه ۱۳۹۵ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، پذیرفته شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۰ (اعم از اینکه در دانشگاه‌های محل قبولی ثبت نام کرده و یا اصلاً ثبت نام نکنند) حق شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۱ را نخواهند داشت.
آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ مرحله تکمیل ظرفیت ندارد
طبق مصوبه هفتمین جلسه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ و دوازدهمین جلسه اول فروردین ۱۳۹۸ شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، در سال ۱۴۰۰ مرحله تکمیل ظرفیت در آزمون دکتری وجود نخواهد داشت.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین