تاریخ انتشارشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
plusresetminus
حزب الله:فرمانده‌کل ارتش عنوان کرد: حضور یک ارتش استکبارستیز، قدرتمند، معنویت‌محور و انقلابیِ همیشه‌درصحنه، برگ برنده‌ای در این روزگار پرالتهاب به‌شمار می‌رود.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۳۹۳
سرلشکر موسوی: قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح یک اهرم راهبردی در دیپلماسی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه فرارسیدن 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان پیامی صادر کرد.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ
بیست و نهم فروردین، روز حیات دوباره ارتش و سالروز اعتماد تاریخ ساز امام(ره) به این بازوی عظیم انقلابی، یادآور تجدید میثاق غیورمردانی است که جانانه و عاشقانه در راه تحقق آرمان های والا و انقلابی امام خود گام برداشتند.
امام خمینی(ره) در شرایطی 29 فروردین را روز ارتش اعلام کردند که منافقان داخلی و معاندان خارجی به بهانه‌های مختلف سعی در انحلال ارتش داشتند. چنین تصمیمی، بیش از هر چیز بیانگر هوشمندی و آگاهی حضرت امام (ره) است. این هوشمندی، هم آینده‌‌نگری امام (ره) درباره لزوم حفظ ارتش، هم قدردانی از ارتشیانی که در مراحل انقلاب با مردم همراهی کردند را نشان می‌‌دهد.
با اعلام 29 فروردین به عنوان روز ارتش پیوند ارتشیان با ملت و انقلاب مستحکم‌تر شد و حاصل آن حضور تا پای جان ارتش در دفاع از میهن و نظام اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بود.
ارتش پس از گذشت 4 دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی در استمرار پایبندی خود به ارزش‌ها، میهن، مردم، استکبارستیزی و آرمان‌های اسلامی در نهایت اخلاص به اجرای مأموریت‌های متعدد پرداخته است.
دلاوری‌های نیروی زمینی قهرمان، شجاعت‌های عقابان تیزپرواز نیروی هوایی، اقتدار نیروی دریایی راهبردی و چشمان همیشه بیدار و مراقب پدافند هوایی بر هیچ کس پوشیده نیست.
48  هزار شهید گلگون کفن ارتش و هزاران جانباز و آزاده ارتشی نمود بارز دلاوری‌ها و فداکاری‌های ارتش و فرزندان ارتشی ملت در راه دفاع از دین و میهن است.
قدرت نیروهای مسلح و به طور خاص ارتش جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر ایجاد امکان حفاظت از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور از ویژگی بازدارندگی برخوردار است که به عنوان یک اهرم راهبردی در دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی ایران ایفای نقش کرده و می‌کند.
ایستادن در کنار مردم در سختی‌ها و حوادثی همچون سیل، زلزله و... همچنین خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت، درمان و سازندگی در مناطق محروم از دیگر اهتمام‌های ارتش در صحنه انجام وظایف اجتماعی به شمار می‌رود.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی از دل جامعه با فرهنگ ناب است که جانش را برای ملت می‌دهد، هویت این ارتش با سایر ارتش‌ها تفاوت دارد، سیل و زلزله نشان داد که ارتش تا چه حد جان‌فدای ملت است. شیوع بیماری کرونا و مشارکت 440 مرکز درمانی و بیمارستان ارتش و 15 هزار کادر درمانی در حوزه دفاع از سلامت مردم ضمن  آنکه کمک ارزشمندی به حل مشکل بیماران بود، نشان از انعطاف ارتش و آمادگی‌اش برای مقابله با سخت‌ترین شرایط نبرد بیولوژیک دارد.
جهان و منطقه امروز با فتنه‌انگیزی‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل، آبستن حوادث بزرگی است و به تعبیر مقام معظم رهبری، جهان در یک پیچ تاریخی به سر می‌برد. حضور یک ارتش استکبارستیز، قدرتمند، معنویت محور و انقلابیِ همیشه در صحنه، برگ برنده‌ای در این روزگار پرالتهاب به شمار می‌رود.
ارتش مفتخر است در سال 1400 که از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده است، تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق این شعار وجهه همت ساخته و از سوی دیگر برای برگزاری پرشور و شکوهمند انتخابات خردادماه سال جاری در کنار ملت غیور و تاریخ‌ساز ایران اسلامی حضوری حداکثری داشته باشد.
بی‌تردید اقتدار امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، ریشه در اراده آهنین همرزمان غیور و ولایی ارتش انقلابی و استحکام خانواده های کم نظیر و نجیب آنان دارد که همواره مانند کوهی محکم پشت سر کارکنان ارتش ایستاده اند تا آنها بتوانند به بهترین شکل ماموریت خود را انجام دهند و از صمیم قلب قدردان این خانواده های محترم هستیم.
در پایان بار دیگر یادآور می‌‌شوم ارتش قدر محبت‌ها و پشتیبانی‌های ملت بزرگ ایران و رهبری را می‌داند و دست در دست برادران خود در سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، جان بر کف، آماده جانبازی در راه دین، میهن و نظام اسلامی است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین