کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رائول کاسترو از سمتش به عنوان رهبر حزب کمونیست کوبا کناره گیری کرد

ایسنا , 28 فروردين 1400 ساعت 11:19

حزب الله:رائول کاسترو تایید کرد که از سمتش به عنوان دبیر حزب کمونیست کشورش کناره گیری می‌کند و با این کار، به چندین دهه حکومت خانواده کاسترو در این کشور آمریکای لاتین پایان می‌دهد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، رائول کاسترو در سخنرانی آغازین کنگره جدید کوبا بر کناره گیری‌اش به عنوان دبیر نخست حزب کمونیست این کشور تاکید کرد؛ اگرچه خروجش از صحنه سیاست کوبا بیانگر موجی از تغییرات یا بازسازی روابط با آمریکا نیست.
کاسترو ۸۹ ساله در این سخنرانی گفت که ‌آماده انتقال قدرت به رهبران جوانتری است که مملو از انرژی و روحیات ضد امپرالیستی هستند.
کاسترو به نمایندگان حزب گفت: من به شدت و قدرت ذاتی مثال زدنی و درک هموطنان خود اعتقاد دارم و تا زمانی که زنده‌ام آماده دفاع از میهن، انقلاب و سوسیالیسم خواهم بود.
کاسترو در سال ۲۰۱۸ و پس از آن از عنوان رئیس جمهوری کوبا کناره‌گیری کرد که برای دو دوره در این سمت بود. "میگوئل دیاز کانل برمودز" جای وی را به عنوان رئیس جمهوری کوبا گرفت. هنوز هیچ فردی برای رهبری حزب کمونیست کوبا در نظر گرفته نشده اگرچه کاسترو خودش اعلام کرد که انتظار دارد برمودز یکبار دیگر جای او را بگیرد.
اظهارات کاسترو یک تغییر تاریخی برای کشور است که از انقلاب ۱۹۵۹ در کوبا خودش یا برادرش فیدل در راس امور بودند. فیدل کاسترو در ۲۰۱۶ درگذشت.
با وجود آنکه رائول کاسترو قرار است از رهبری حزب حاکم کوبا کناره گیری کند،‌ اما انتظار می‌رود که همچنان بر دولت این کشور آمریکای لاتین نفوذ داشته باشد.
خروج کاسترو از حزب کمونیست کوبا در بحبوحه یکسری چالش‌ها از جمله اقتصاد بی رونق و پاندمی کرونا اتفاق می‌افتد.
البته خروج وی از حزب کمونیست به نظر سیاست‌های کوبا را با تغییراتی شگرف همراه نخواهد کرد.
"جئوف تیل"، رئیس دفتر واشنگتن در آمریکای لاتین گفت: این یک انتقال سلسله‌ای نیست. رهبری جدید، اگرچه توسط برادران کاسترو و میراث آنها شکل گرفته، اما نسل بعدی حزب کمونیست کوبا هستند، نه نسل بعدی خانواده کاسترو.


کد مطلب: 251386

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/251386/رائول-کاسترو-سمتش-عنوان-رهبر-حزب-کمونیست-کوبا-کناره-گیری

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com