تاریخ انتشارشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
plusresetminus
حزب الله: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که استراتژی واحد و محکمی برای کنترل کرونا وجود ندارد، گفت که حتی در صورت تزریق واکسن کرونا به دلیل نبود استراتژی محکم نمی توان شرایط را به خوبی کنترل کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۳۸۲
محسنی بندپی: استراتژی واحدی برای مقابله با کرونا وجود ندارد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدعلی محسنی بندپی اظهار کرد: متاسفانه ما در کار تیمی قوی و قدرتمند نیستیم تک تک ما در جایگاه خودمان خوب کار می کنیم اما هماهنگی های لازم را نداریم. نمونه آن را می توان در روز طبیعت دید که با هماهنگی خوب صورت گرفته و استفاده از نیروی انتظامی ورود به جنگل ها و بوستان ها ممنوع شد اما فردای همان روز ۱۴ فروردین ماه جمعیت زیادی وارد مترو شدند که این یک نمونه از ناهماهنگی است. 
وی ادامه  داد: تا زمانی که سیاست های دوگانه اعمال شود وضعیت کرونا اینگونه خواهد بود که اغلب کشور سرخ بوده و برخی از شهرها سیاه شده اند.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید از همه ظرفیت ها برای مقابله با کرونا استفاده کرد اگر توانستیم با استفاده از طرح شهید سلیمانی آمار مبتلایان را کاهش دهیم به این دلیل بود که ظرفیت سپاه و بسیج به کار گرفته شد. آنها همراه با کادر بهداشت و درمان موارد مبتلایان را شناسایی و در منزل قرنطینه می کردند حتی در روستاها اجازه تردد نداشتند اما در شهرها مواجه بودیم که مبتلایان به سفر می روند که نتیجه آن انتقال گسترده ویروس شد.
محسنی بندپی افزود: تا زمانی که رفتارها اینگونه باشد و استراتژی واحد، محکم و مقتدری برای کرونا نداشته باشیم حتی در صورت تزریق واکسن هم نمی توان کاری کرد. باید سیاست های دقیقی برای مبارزه با کرونا داشت نه این که برنامه های شلکن، سفت کن پیاده شود. 
وی ادامه داد: آیا وقت آن نرسیده ستادی مستقل بر روی سبک جدید زندگی بعد از کرونا فکر کنند؟ این چه توجیهی دارد که با کاهش شیوع کرونا دورکاری برداشته می شود؟ وقتی امکان انجام کارها به صورت دورکاری و آموزش مجازی وجود دارد چرا باید به یکباره دورکاری حذف شود که با تشدید آمار مبتلایان مواجه شویم؟ حتی بعد از کرونا هم می توان دورکاری را با هدف کاهش هزینه ها دنبال کرد باید از کرونا به عنوان یک فرصت استفاده شود نه این که فقط آن را تهدید ببینیم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین