تاریخ انتشارشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
plusresetminus
حزب الله:حکم روزه‌داری در ایامی که کرونا سرکش‌تر از قبل شده، این روزها به یکی از سئوالات اساسی روزه‌داران تبدیل شده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۳۷۷
آیا با شیوع بیماری کرونا باید روزه بگیریم؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب  با اشاره به روزه‌ گرفتن یا نگرفتن در ماه مبارک رمضان با وجود شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: کرونا یک بیماری است و حکم روزه هم برای افراد سالم و هم برای افراد بیمار مشخص است و حکم این افراد همان است که در رساله‌های علمیه مراجع  معظم تقلید بیان است و صرف وجود بیماری دلیل یا بهانه‌ای برای ترک روزه نمی‌شود و برای افراد سالم روزه گرفتن واجب است.
وی اضافه کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، روزه به عنوان یک تکلیف الهی در حقیقت نعمت خاص خداوند بر بندگان است و از پایه‌های تکامل و اعتلای روحی انسان به شمار می‌رود و بر امت‌های پیشین نیز واجب بوده است.
این کارشناس دینی با بیان اینکه بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری از آثار روزه، پدید آمدن حالت معنوی و صفای باطن، تقوای فردی و اجتماعی، تقویت اراده و روحیه مقاومت در برابر سختی‌ها است، تصریح کرد: نقش روزه در سلامت جسم انسان نیز روشن است و خداوند اجر عظیمی برای روزه‌داران قرار داده است.
حسینی‌نسب با اشاره به حکم روزه ماه رمضان، زمان بیماری کرونا مطابق با فتاوای مقام معظم رهبری، اظهار کرد: طبق فتاوای مقام معظم رهبری روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست، مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری، تشدید بیماری و یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود که در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.
وی با بیان اینکه بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می‌کند، افزود: بنابراین اگر فردی نسبت به امور یاد شده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین