کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۱۰۰روز تا بازی‌های توکیو/ مردم ژاپن دلشان با المپیک نیست

ایسنا , 26 فروردين 1400 ساعت 13:38

حزب الله:
ژاپن در حالی به دنبال برگزاری بازی های المپیک است که باید هم از شیوع هر چه بیشتر کرونا در این کشور جلوگیری کند و هم اعتماد مردم ناراضی خود را نیز جلب کند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کمیته برگزاری بازی های المپیک توکیو روز گذشته به مناسبت اینکه تنها ۱۰۰ روز دیگر تا آغاز بازی ها باقی مانده جشنی را برگزار کرد. آنچه مسلم است حساسیت برای پشت سر گذاشتن این روز های باقی مانده، بیشتر شده است ژاپنی ها گام به گام با ویروس کرونا  و حواشی که ایجاد کرده مبارزه می کنند تا مبادا دوباره برگزاری بازی ها لغو شود.
البته هنوز نگرانی ها در مورد اینکه بازی های المپیک در شرایط امنی برگزاری شود به قوت خود باقی است زیرا فرماندار توکیو در حالی تاکید کرد که  بازی ها در شرایط ایمن برگزار می شود که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در توکیو در حال افزایش است.
ژاپن و  کمیته بین المللی المپیک قول داده اند امنیت را در برگزاری بازی ها اولویت قرار دهند اما هنوز موفق به جلب اعتماد مردم ژاپن نشده اند و در نظر سنجی اخیری که انجام شد  تنها ۲۴.۵ درصد مردم موافق برگزاری  المپیک بودند.
 اکثر مردن ژاپن هنوز واکسینه نشده اند و هفته گذشته دولت ژاپن مجبور شد محدودیت ها در توکیو را بیشتر کند و آمار مبتلایان در توکیو، روزانه ۵۹۱ نفر گزارش شده که بالا ترین آمار از زمانی است که در توکیو وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.
همچنین  با توجه به افزایش مبتلایان در استان هوکایدو، مسئولان آن خواستار لغو مسابقه ۱۰ کیلومتر پیاده روی شدند و این مسابقه قرار است  ماه آینده در ساپورو  مرکز این استان برگزار شود. این رقابت، یک مسابقه آزمایشی المپیک است اما مسئولان این استان  با توجه به افزایش آمار قربانیان، محدودیت های شدیدی را تا ۱۴ می(۲۴ اردیبهشت)  ایجاد کرده اند و در نهایت خواستار لغو برگزاری این مسابقه شده اند.
در این میان یک شخصیت برجسته در حزب حاکم لیبرال ژاپن نیز در نشست مطبوعاتی اعلام کرده است: در صورت بد تر شدن شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا، لغو بازی ها می تواند به عنوان یک گزینه باشد .اگر بازی های المپیک توکیو به کانون شیوع ویروس تبدیل شود، خب برگزاری آن چه فایده ای دارد؟ 
جان کوتس رییس کمیته هماهنگی IOC نیز به نظر می رسد از نارضایتی مردم ژاپن از برگزاری بازی ها در شرایط شیوع ویروس کرونا  آگاه است چرا که در نشست مطبوعاتی که به مناسبت ۱۰۰ روز با قی مانده تا آغاز المپیک توکیو برگزار کرد،گفت: کمیته برگزاری بازی های المپیک برای بدترین شرایط هم آماده است و تمام دستورالعمل های لازم مجددا به روز شده اند و آنها را اعلام  خواهیم کرد.  من مطمئنم در این مدت زمانی که تا برگزاری بازی ها باقی مانده است ، مردم ژاپن پشت کمیته برگزاری بازی ها هستند و حال و هوای توکیو به نفع برگزار کنندگان تغییر خواهد کرد.
او ادامه داد: ما باید برای اطمینان خاطر مردم ژاپن، تمام اقداماتی که می خواهیم انجام دهیم را بار ها بازگو کنیم. در المپیک سیدنی هم یک سال قبل از برگزاری بازی ها افکار عمومی چندان راضی نبود اما وقتی وارد ۱۰۰ روز مانده به آغاز بازی ها شدیم اوضاع فرق کرد. دستور العمل های جدید برای المپیک توکیو نیز ۲۸ آوریل (هشتم اردیبهشت) منتشر می شود. 
اگر المپیک توکیو لغو شد علاوه بر ضرر هنگفتی که ژاپنی ها متحمل خواهند شد، بسیاری  از ورزشکاران نیز متضرر می شوند چون  برای بسیار ی ها المپیک توکیو آخرین شانس آنها جهت گرفتن مدال المپیک است  اما از سوی دیگر اگر ویروس کرونا هم چنان به رشد خود ادامه دهد و جهش های دیگری داشته باشد، ممکن است باعث شود مسئولان تصمیمات دیگری برای المپیک توکیو بگیرند.


کد مطلب: 251317

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/251317/۱۰۰روز-بازی-های-توکیو-مردم-ژاپن-دلشان-المپیک-نیست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com