تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
plusresetminus
شرکت‌های تراشه‌سازی تایوانی از تحریم‌های جدید آمریکا علیه هفت نهاد ابررایانشی چین پیروی می‌کنند و از ارائه سرویس و تجهیزات به آنها خودداری می‌کنند.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۲۱۸
تایوان نهادهای ابررایانشی چین را تحریم کرد
 چندی قبل دولت آمریکا ۷ نهاد ابررایانشی چینی را به فهرست سیاه وزارت بازرگانی خود اضافه کرد. در همین راستا تایوان نیز اعلام کرد شرکت‌های تراشه سازی آن نیز از قوانین آمریکا پیروی و از ارائه سرویس و تجهیزات به نهادهای مذکور خودداری می‌کنند.
این درحالی است که یک تراشه ساز تایوانی نیز فرایند تأمین سفارش‌های یکی از ۷ نهاد ابررایانشی چینی را متوقف کرده است. بر اساس بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا ۷ نهاد ابر رایانشی مذکور در ساخت رایانه‌هایی برای ارتش چین همکاری کرده‌اند.
شرکت‌ها یا نهادهایی که در فهرست سیاه بازرگانی آمریکا قرار گیرند برای تأمین ذخایر تجهیزات و سرویس از شرکت‌های آمریکایی، باید اجازه رسمی دریافت کنند و تحت بررسی و تحقیقات شدید قرار می‌گیرند.
در این میان شرکت‌های تایوانی بزرگترین تأمین کنندگان نیمه رسانا در سراسر جهان هستند. وزیر اقتصاد این کشور نیز اعلام کرد شرکت‌های مذکور از قوانین داخلی کشور و آمریکا پیروی می‌کنند.
او به خبرنگاران گفت: شرکت‌های ما خواه تولید کننده، خواه صادرکننده باید از قوانین کشور اطاعت کنند. البته آمریکا قوانین جدیدی تصویب کرده و شرکت‌های ما باید به آنها توجه و بر اساس آنها عمل کنند.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهادهای چینی در حالی وضع شده که تنش میان دو کشور بر سر تایوان شدت گرفته است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین