تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
plusresetminus
معاون سازمان هواپیمایی اعلام کرد

از سرگیری پروازهای انگلیس و ممنوعیت برای فرانسه

حزب الله: معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوع شدن پرواز از و به فرانسه و از سرگیری پروازهای انگلستان با توجه به تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در این کشورها خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۱۸۸
از سرگیری پروازهای انگلیس و ممنوعیت برای فرانسه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در پی شیوع ویروس کرونا در جهان طی ۱۴ ماه گذشته، پروازهای مسافری نیز بر همین اساس یعنی میزان شیوع و گسترش آن برقرار یا ممنوع شده است که با توجه به آخرین اظهارات محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در چند روز گذشته، ممنوعیت پرواز به ۳۹ کشور در همین راستا وجود دارد که در این بین نام انگلستان هم به چشم می‌خورد.
اما در پی تغییر وضعیت شیوع این ویروس در کشورهای مختلف به نظر می‌رسد تغییراتی در پروازهای خارجی به وجود آمده است.
ابوالقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا گفت: با توجه به اینکه طی ماه‌های گذشته وضعیت شیوع ویروس کرونا در انگلستان رو به بهبود است بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد تا از امروز (چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه) پروازهای مسافری از و به انگلستان برقرار شود.
وی افزود: البته همه محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده برای دیگر کشورهای خارجی درباره پروازهای انگلستان به دقت اجرایی می‌شود که می‌توان به تست PCR، قرنطینه و قوانین مربوطه در این زمینه اشاره کرد.
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در همین راستا و با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در فرانسه، مقرر شد تا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، پرواز از و به این کشور از امروز ممنوع شود و طبق این ابلاغیه هیچ پرواز مستقیم و غیر مستقیمی از و به فرانسه انجام نخواهد شد.
جلالی با اشاره به اینکه تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای دیگر مانند فرانسه و انگلستان در آینده در ممنوعیت و برقراری پروازهای مسافری اثر گذار خواهد بود، گفت: گرچه بر خلاف انگلستان مسافر چندانی در فرانسه نداریم اما اگر در پی ممنوعیت پرواز به این کشور مشکلی برای ایرانیان مقیم، ساکن یا مسافر در فرانسه به وجود بیاید می‌توان در شرایط اضطرار مجوز خاص برای برقراری پروازی فوق‌العاده به این کشور گرفت تا مسافران و هموطنان مان به کشورشان بازگردند که البته اگر مجوز چنین پروازی هم دریافت شود، قطعا پروتکل‌های سختگیرانه‌ای مانند تست مجدد PCR و قرنطینه برای مسافران در نظر گرفته خواهد شد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین