تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
plusresetminus
نماینده روسیه در نهادهای بین المللی می گوید به جای مشکلات باید بر اجرای برجام تمرکز کنیم حال آنکه ایران در رابطه با غنی سازی ۶۰ درصدی نیز مثل گام های دیگر شفاف عمل کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۱۷۹
اولیانوف: ایران همواره در گام های برجامی خود شفاف عمل کرده است
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در ادامه واکنش‌ها به تصمیم ایران مبنی بر آغاز ۶۰ درصدی غنی سازی اورانیوم، در پیامی توئیتری نوشت: مثل همیشه، ایران درباره اقدامات انحرافی خود از برجام کاملاً شفاف است. لزومی ندارد که بگوییم از این تصمیم خشنود نیستیم حال آنکه عادت داریم به مسائل مهم‌تری بپردازیم. ضروری است که به جای تمرکز بر مشکلات فعلی، به احیای برجام فکر کنیم. اگر موفق شویم، این مشکل و سایر مشکلات هم به زودی حل می‌شود.
اولیانوف پیشتر هم در واکنش اولیه به تصمیم ایران مبنی بر آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی گفته بود: آن‌هایی که دست به اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته‌ای در نطنز زدند احتمالاً به دنبال تضعیف روند احیای برجام بودند. آنها (خرابکاران) احتمال پیامدهای جانبی قابل توجه این اقدام را دست‌کم گرفتند.
به گزارش مهر، روز گذشته، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به وین سفر کرده است، از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد و گفت هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.
خرابکاری در بخشی از تاسیسات سیستم برق سایت نطنز روز یکشنبه روی داد حال آنکه رژیم صهیونیستی که از احیای برجام نگران است، متهم ردیف اول در این حادثه عنوان می‌شود.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین