تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
plusresetminus
حزب الله: درحالی آمارها حاکی از فوت حدود سه میلیون مشمول سهام عدالت است که قرار است مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت حدود یک ماه دیگر برگزار شود و هر یک رای سهام داران می تواند نقش مهمی در انتخاب اعضای هیات مدیره داشته باشد.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۱۷۰
تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت حدود یک ماه آینده برگزار خواهد شد و مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، با حضور در این مجامع با رای خود از میان کاندیداها، اعضای هیات مدیره را انتخاب خواهند کرد.
در این میان، مشمولانی هستند که طی ۱۰ سال گذشته فوت شده اند و اکثرا تکلیف سهام عدالت آن ها مشخص نشده است.
در واقع آمارها از فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته خبر می دهد و ورثه این افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود. وراث این افراد باید در قدم اول به مراجع قضایی برای گرفتن گواهی حصر وراثت مراجعه کنند.
طبق آخرین آمار، از حدود سه میلیون نفر سهامدار عدالت که فوت کرده اند فقط وراث ۱۲۰ هزار نفر برای اخذ گواهی مراجعه کرده اند و بدیهی است که فقط افرادی که این موضوع را تعیین تکلیف کرده اند می توانند در انتخابات شرکت کنند.
برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان چه باید کرد؟
در ابتدا وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.
پس از انجام امور مربوط به انحصار وراثت، وراث باید به سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه و خدمات انتقال سهام را انتخاب کنند.
در این قسمت مدارک لازم برای انتقال سهام که شامل گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه می شود ذکر شده است.
 پس از تهیه مدارک مذکور، یکی از ورثه به عنوان نماینده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مداکر مذکور را تحویل میدهد و این دفاتر فرمی که توسط نماینده تکمیل شده است را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می کند.
شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از بررسی مدارک مذکور، طی پیامکی نتیجه را به نماینده وراث اعلام می کند.
در واقع اگر مدارک نقصی نداشته باشد، مراتب انتقال انجام می شود، در غیر این صورت به نماینده اطلاع داده و نماینده باید نقص مدرک را برطرف کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین