تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
plusresetminus
حزب الله:وزیر بهداشت گفت: : طبق مصوبه ستاد ملی، مسئولیت تامین واکسن خارجی با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کروناست و وزارت بهداشت باید فهرست بدهد.
۰
کد مطلب : ۲۵۱۰۳۱
نگاه کارشناسی خریدار داشت در موج چهارم نمی‌افتادیم/ مسئول تامین واکسن خارجی قرارگاه ستاد مقابله با کروناست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سعید نمکی روز دوشنبه در جمع اعضای کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی کرونا در وزارت بهداشت گفت: از ما انتظار سیاسی کاری نداشته باشید، بلدیم اما اهلش نیستیم. با مردم شفاف و بی‌پرده صحبت می‌کنیم از من وزیر بهداشت انتظار نداشته باشید به خاطر تک صدایی، حرف غیر کارشناسی بزنم یا تایید کنم اما تا زنده‌ایم اجازه نمی دهیم بیماری پشت در بیمارستان بماند.
وی گفت: اگر خدمت به مردم نباشد، پست وزارت از آب بینی بز که امیرالمومنین(ع) گفت برای من کمتر است. من فقط برای خدمت به مردم اینجا نشسته ام. بدترین اتفاق شرمساری از یک مرد بزرگ است که هیچ وقت مرا تنها نگذاشت و یک لحظه که فکر می کنم حرفی بزنم که او را برنجاند بغض گلویم را می فشارد. هر نامه ای نوشتم این مرد بزرگ، مقام معظم رهبری بلافاصله جواب دادند. در همان روزهای اول نوشتم تصمیمات بزرگ یک قرارگاه می خواهد. ایشان بلافاصله فرمودند نگران نباشید و اعلام کردند که ستاد تشکیل شود و مصادیق را وزارت بهداشت تعیین می کند نه اینکه وزارت بهداشت یک عضو عادی ستاد باشد و گر نه بقیه تصیم بگیرند ما اجرا کنیم.
نمکی ادامه داد: ما با دام یکی از سهمگین ترین اپیدمی های تاریخ مواجه شدیم. این تیم ستاد کرونا و کمیته های آن غیرتمندانه تا آخر کرونا ایستاده و هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی ماند. 80 هزار تخت آماده کردیم. پارسال سه هزار تخت آی سی یو اضافه کردیم اما پول ندادند.
وزیر بهداشت گفت: مردم بدانند در این شرایط سخت نیز هیچ بیماری پشت در بیمارستان نمی ماند. آبروی حمهوری اسلامی را حفظ می کنیم. امکان ندارد بگذاریم شهروندی در جمهوری اسلامی سوژه رسانه های معاند شود و افتضاح کشورهای اروپایی هرگز تا ما زنده ایم در جمهوری اسلامی رخ نمی دهد.
وی افزود: معتقدم نظامی موفق است که مردم آن به آن اعتماد داشته باشند، زمانی که من معاون بهداشت بودم آقای هاشمی رفسنجانی به من گفتند یکی از مدیر کل های تو حرفی زده که رسانه‌های بیگانه از دیشب درباره ان صحبت می‌کنند، گفتم من نگران رسانه‌های بیگانه نیستم، تا زمانی که انقلاب اسلامی  و نظام به اصول خود پایبند باشد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناسد، این حرف ها هست  چرا که نان آنها از از جاهای دیگر است و من از روزی می‌ترسم که مردم دیگر قبولمان نداشته باشند و از بی اعتمادی مردم به عنوان اصلی ترین هربه علیه نظام هراس دارم و  آن زمانی است که ما به مردم راست نگوییم و شفاف عمل نکنیم و درباره حرف غیر کارشناسی از محل مورد اعتماد کارشناسی مردم اگر انتاظر تک صدایی داریم اشتباه است، 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما حافظ جان مردم هستیم، من وزیر بهداشت مردم ایران از  شیعه، سنی، مسیحی، زرتشتی، لامذهب و حتی زندانی محکوم به اعدام  هستم و نمی‌توانم با سلامت مردم بازی کنم در سالی که گذشته بودجه ما یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو کمتر از سال ۹۸ بود که با بحران کرونا روبرو نبودیم، کسی نپرسید وزیر فلک زده بهداشت تو چه طور این بودجه را مدیریت کردی به طوری که هم کرونا کنترل شد و هم دیگر بخش‌ها به کارشان ادامه دادند در روز‌های کرونایی هم به بیماران کرونایی خدمت می‌دادیم و هم دیگر بیماران را مدیریت می‌کردیم، کمکی که وزارت بهداشت به آرامش جامعه کرد مغفول مانده است، ما تلاش کردیم به جامعه آرامش و امنیت القا کنیم.
وی ادامه داد: اکنون هم من نباید کاستی‌ها را فریاد بزنم، باید بگویم از موج چهارم نگران نباشید ما برای گرفتن صندلی‌های دیگر نیامده ایم و سیاست باز نیستیم بلکه آمده ایم تا فدا شویم، ما ملت امام حسینیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش از عید تمام رؤسای دانشگاه‌ها را دعوت کردیم و گفتیم خودتان را برای مبارزه‌ای سهمگین و سنگین آماده کنید، اتفاقاتی بود که اگر در این مملکت مدیریت می‌شد وارد موج چهارم نمی‌شدیم، من سی سال سابقه کنترل اپیدمی دارم، کنترل سرخک، حذف کزاز و ... از جمله کار‌هایی است که در زمان من اتفاق افتاده، مدیریت اپیدمی یعنی باید زمان‌های دورتر و پیش رو را ببینیم نه تنها به زمان امروز بسنده کنیم.
سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: من ارزی که سال ۹۹ گرفتم یک میلیارد و دویست میلیون یورو کمتر از سال ۹۷ آرام بود اما شما صفی همچون صف مرغ برای دارو دیدید؟
وی ادامه داد: آیا کسی آمد بپرسد وزیر فلک‌زده بهداشت ۴۷۵۰ قلم دارو را چگونه مدیریت کردید؟ هیچ‌کس نپرسید تو چطور بیمار کرونایی و غیر کرونایی را مدیریت کردی؟
نمکی گفت: این کمکی را که وزارت بهداشت به آرامش و امنیت جامعه کرد کسی نمی‌گوید. ما سیاست باز نیستیم؛ بلدیم اما اهلش نیستیم.
وزیر بهداشت گفت: طبق مصوبه ۵۲ ستاد ملی، مسئولیت تامین واکسن خارجی با قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کروناست و وزارت بهداشت باید فهرست بدهد.
وزیر بهداشت گفت: اگر نگاه کارشناسی در کشور خریدار داشت در موج چهارم نمی افتادیم، ما نیامده ایم صندلی های دیگر را نشانه برویم، آمده ایم برای نیستی و نابودی.
نمکی گفت: اصلا رنگ بندی در اپیدمی نداریم، کادر درمان بریده اند، وقتی گفتم ترکیه را ببندید می دانستم چه خبر است آنجا، زودتر از این ها به طور مکتوب هشدار دادم.
وزیر بهداشت گفت: اگر از مکتوباتم خبر داشتید الان یقه جر داده از من حمایت می کردید.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین