تاریخ انتشارشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
plusresetminus
حزب الله: "جن ساکی"، سخنگوی کاخ سفید با تأکید بر آنکه هیچ اقدام یا تحریمی از سوی آمریکا مردم کره شمالی را هدف نگرفته، گفت: شرایط دشوار کره شمالی نتیجه اقدامات رهبر این کشور است.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۸۵۷
سخنگوی کاخ سفید: شرایط دشوار کره شمالی ناشی از اقدامات رهبر آن‌هاست
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وی همچنین اظهار کرد آمریکا به همکاری با سازمان‌های بین‌المللی به منظور تأمین کمک‌های بشردوستانه برای مردم فقیر کره شمالی، ادامه می‌دهد.
ساکی در جلسه مطبوعاتی روزانه اظهار کرد: جا دارد بگویم هیچ یک از اقداماتی که به تحریم‌ها تعبیر می‌شود، مردم کره شمالی را هدف نگرفته است. آن‌ها به خاطر اقدامات رهبرشان در شرایط و اوضاع فعلی هستند.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که "کیم جونگ-اون"، رهبر کره شمالی از کشورش خواست برای دوره‌ای دشوارتر از "رویکرد سخت" آماده شوند. این اصطلاح اشاره به دوره دشواری‌های اقتصادی کره شمالی در دهه ۱۹۹۰ دارد که این کشور از فقر و گرسنگی شدید رنج می‌برد.
ساکی گفت، آمریکا با وجود وقفه طولانی در مذاکرات خلع سلاح با کره شمالی، به همکاری برای تأمین کمک‌های بشردوستانه به این کشور سرکش، ادامه می‌دهد.
وزارت خارجه آمریکا: هنوز در مرحله نهایی بازبینی دقیق سیاست کره شمالی هستیم
در همین حال "ند پرایس"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت آمریکا در حال انجام همه اقدامات ضروری برای بازبینی دقیق سیاست خود در قبال کره شمالی است.
پرایس بار دیگر تکرار کرد که این بازبینی در مراحل نهایی خود قرار دارد، در عین حال تأکید کرد چنین بررسی دقیقی محتاج صرف زمان است.
وی در پاسخ به اینکه آیا در روند بازبینی وقفه ایجاد شده یا خیر، گفت: اوایل این جلسه در مورد بررسی دقیق تصمیمات مهم در یک زمینه کاملاً متفاوت، صحبت کردیم و به نظر من آن موضوع، این مورد را هم شامل می‌شود.
وی افزود: برنامه هسته‌ای کره شمالی، برنامه موشک بالستیک این کشور، البته که یک چالش بسیار مهم نه فقط برای آمریکا، بلکه برای متحدان ما در هند و اقیانوس آرام و همچنین شرکای ما است. بنابراین، مسلماً ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم کارهایی انجام شود.
پرایس گفت، بازبینی در ابتدا آمریکا را ملزم به درک کامل تلاش‌هایی می‌کند که در گذشته برای خلع سلاح کره شمالی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: و ما قبلاً هم گفته‌ایم که به طور گسترده، از جمله با مقامات دولت قبلی درباره رویکرد، استراتژی و تاکتیک‌های آن‌ها، به رایزنی پرداخته‌ایم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین