کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دسترسی به امکانات بهداشتی در پاندمی کرونا باید عادلانه باشد

مهر , 19 فروردين 1400 ساعت 12:55

حزب الله:
سلامت تن و روان، برای هر جامعه ای که قرار است در مسیر توسعه همه جانبه گام بردارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،داشتن سلامتی موضوع مهمی است و یکی از دغدغه‌های هر فرد و هر جامعه‌ای محسوب می‌شود به همین دلیل بزرگداشت روز جهانی بهداشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
ژوئن ۱۹۴۸، نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی با حضور نمایندگان بیش از ۶۱ کشور جهان در ژنو تشکیل شد و ۷ آوریل را به نام روز بهداشت نام‌گذاری کردند.
این رویداد برای نخستین بار در سال ۱۹۵۰ گرامی داشته شد و از آن زمان تاکنون به مهمترین مناسبت بهداشتی روز دنیا تبدیل شده است.
در سال جاری و با وجود فراگیری ویروس کشنده کووید ۱۹ در سطح جهان، روز جهانی بهداشت بیشترین تمرکز خود را روی این امر قرار داده است که همه افراد از شرایط زندگی و کار مناسب برای داشتن سلامتی برخوردار باشند.
همچنین در این روز از رهبران جهانی خواسته می‌شود تا نابرابری‌های بهداشتی را کنترل کرده و اطمینان حاصل کنند که همه انسان‌ها در سراسر این کره خاکی، در هر زمان و مکانی به خدمات بهداشتی با کیفیت دسترسی داشته باشند.
محمدرضا توکلی دکتری روانشناسی و عصمت حیدری دکتری آموزش سلامت، در همین ارتباط متن پیام روز جهانی بهداشت را از ابعاد مختلف آن ترجمه کرده‌اند.
جهانی عادلانه تر و سالم‌تر برای همه
در روز جهانی بهداشت، ۷ آوریل ۲۰۲۱، ما شما را به پیوستن به یک کمپین جدید برای ساختن جهانی عادلانه تر و سالم‌تر دعوت می‌کنیم. به زودی جزئیات بیشتری را در اینجا ارسال خواهیم کرد، اما چرا ما این کار را انجام می‌دهیم:
همانطور که در موضوع کووید ۱۹ به اثبات رسیده است، برخی از افراد، کاملاً به دلیل شرایطی که در آن متولد می‌شوند، رشد می‌کنند، زندگی می‌کنند، کار می‌کنند و پا به سن می‌گذارند؛ می‌توانند زندگی سالم‌تری داشته باشند و نسبت به دیگران، دسترسی به خدمات بهداشتی بهتری داشته باشند.
در سراسر دنیا، برخی از گروه‌ها برای تأمین هزینه‌های زندگی خود با درآمد روزانه اندک تلاش می‌کنند، از نظر مسکن و تحصیلات ضعیف ترند و فرصت‌های شغلی کمتری دارند، نابرابری جنسیتی بیشتری را تجربه می‌کنند و دسترسی آنها به محیط‌های امن، آب و هوای تمیز، امنیت غذایی و خدمات بهداشتی، ناچیز یا غیر ممکن است. این منجر به رنج غیر ضروری، بیماری قابل اجتناب و مرگ زودرس می‌شود و به جوامع و اقتصادهای ما آسیب می‌رساند.
این نه تنها ناعادلانه است بلکه قابل پیشگیری است.
به همین دلیل ما از رهبران می‌خواهیم اطمینان حاصل کنند که همه افراد از شرایط زندگی و کار مناسب برای سلامتی برخوردار هستند. در عین حال ما از رهبران می‌خواهیم که نابرابری‌های بهداشتی را کنترل کنند و اطمینان حاصل کنند که همه مردم می‌توانند به خدمات بهداشتی با کیفیت در هر زمان و مکانی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.
بیماری کووید ۱۹ به سختی به همه کشورها ضربه زده است، اما تأثیر آن در جوامعی که قبلاً آسیب پذیر بوده‌اند، بیشتر است. آنها بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گیرند و احتمال دسترسی آنها به خدمات و مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت کمتر می‌شود و عواقب نامطلوبی را در نتیجه اقدامات انجام شده برای مهار همه گیری تجربه می‌کنند.
سازمان جهانی بهداشت متعهد است اطمینان حاصل کند که همه در همه جا، می‌توانند حق سلامتی را تحقق ببخشند.


کد مطلب: 250746

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250746/دسترسی-امکانات-بهداشتی-پاندمی-کرونا-باید-عادلانه-باشد

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com