تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
plusresetminus
حزب الله:پادشاه اردن امروز، چهارشنبه پیامی را به خطاب به ملت کشورش درباره تحولات مربو به ولیعهد سابق این کشور منتشر کرد.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۷۲۲
پادشاه اردن: فتنه خوابید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در این پیام تصریح کرد: گروه‌های فتنه در داخل و خارج خانه ما هستند اما فتنه تمام شد. شاهزاده حمزه بن حسین ولیعهد سابق به همراه خانواده‌اش در کاخ خود تحت نظارت من است. او به آداب و اصول آبا و اجدادی‌مان پایبند است.
پادشاه اردن تأکید کرد: این کشور چالش‌ها و بحران‌های سختی را تجربه کرده و هربار قدرتمندتر از آنها بیرون آمده و افزود که بحران چند روز اخیر «از همه سخت‌تر و خطرناک‌تر نبود اما برای من از همه دردناک‌تر بود چون طرف‌های «فتنه» از درون و بیرون خاندان ما بودند و هیچ چیز با شوک و درد و خشمی که به عنوان یک برادر و شاه و رهبر این ملت تجربه کردم قابل مقایسه نیست».
او خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتم مساله شاهزاده حمزه را در داخل خاندان هاشمی حل و فصل کنم و این مساله را به شاهزاده حسن بن طلال واگذار کردم.
ملک عبدالله دوم تاکید کرد: ما با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم که باید مثل همیشه در برابر انها در خاندان بزرگ اردن متحد باشیم.
او افزود که ابعاد موضوع در حال بررسی است و طبق قانون درباره آن اقدام خواهد شد و تأکید کرد که هر اقدام بعدی براساس معیار کلی منافع میهن و ملت خواهد بود.
پادشاه اردن با اشاره به مشکلات اقتصادی که با شیوع کرونا تشدید شده تأکید کرد که ملت دشواری‌های بسیاری را تجربه می‌کند و باید با اتحاد و هم‌بستگی برای حل مشکلات کوشید و با «وحدت کلمه وارد سده دوم تاریخ اردن شد».
اخیرا نیروهای امنیتی اردن حدود ۲۰ تن از جمله برخی از نزدیکان شاهزاده حمزه را بازداشت کردند. آنها به تلاش برای کودتا متهم هستند اما شاهزاده حمزه ارتکاب هرگونه اقدام غیرقانونی را تکذیب می‌کند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین