کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاخ سفید: در آغاز راه گفت‌وگوها با ایران هستیم

باشگاه خبرنگاران جوان , 19 فروردين 1400 ساعت 9:54

حزب الله:سخنگوی کاخ سفید با سازنده توصیف کردن گفت‌وگوها با ایران، اعلام کرد این گفت‌وگوها در آغاز راه است و نمی‌توان برای آن‌ها جدول زمانی تعیین کرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،جین ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت‌وگو‌های وین درمورد توافق هسته‌ای را گام اول، اما سازنده توصیف کرد.

جین ساکی تصریح کرد: «گفت‌وگو‌های وین درمورد برنامه هسته‌ای ایران، اقدام اولیه، ولی سازنده است.»
سخنگوی کاخ سفید افزود: «در آغاز گفت‌وگو‌ها با ایران هستیم و نمی‌توانیم محدوده‌ای زمانی را برای آن مشخص کنیم.»
او در مورد قانون حمل سلاح در آمریکا نیز گفت: «جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به‌زودی بسته‌ای از تصمیمات اجرایی را در مورد حمل سلاح توسط شهروندان و کنترل تسلیحات اعلام خواهد کرد.»
سخنگوی کاخ سفید درباره موضوع فلسطین نیز گفت: «رئیس‌جمهور همچنان معتقد است که راه‌حل تشکیل دو دولت بهترین راه برای صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها است.»
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی نیز اعلام کرد کارگروه‌های مربوط به لغو تحریم‌ها و بازگشت ایران به تعهدات برجامی، کار خود را آغاز کردند.
به‌تازگی «کریستوفر برگر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان، از حمایت تمام طرف‌های برجام از بازگشت آمریکا به توافق برجام خبر داد و بر لزوم رفع تحریم‌های این کشور علیه ایران تاکید کرد.
روز گذشته نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.
مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»


کد مطلب: 250718

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250718/کاخ-سفید-آغاز-راه-گفت-وگوها-ایران-هستیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com