تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
plusresetminus
حزب الله:دولت ایالات متحده سرانجام موافقت کرد در یک چارچوب زمانی مورد توافق با بغداد، الباقی نیروهای نظامی خود را از خاک عراق خارج کند.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۷۱۲
آمریکا با خروج الباقی نیروهای نظامی خود از خاک عراق موافقت کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده و «فؤاد حسین» همتای عراقی وی روز چهارشنبه پس از انجام «گفتگویی راهبردی» یک بیانیه مشترک صادر کردند.
در این بیانیه ادعا شده است که «نیروهای نظامی ایالات متحده بنا به دعوت دولت عراق و برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی عراق در نبرد علیه داعش، در خاک این کشور حضور دارند».
این بیانیه در ادامه می‌افزاید: «بر پایه توان و قابلیت‌های رو به افزایش نیروهای امنیتی عراق، دوطرف تأکید کردند که مأموریت نیروهای ایالات متحده و ائتلاف اکنون بر حوزه آموزش [نظامی] و ارائه مشاوره متمرکز شود و بدین وسیله امکان نقل و انتقال مجدد الباقی نیروهای نظامی از خاک عراق را در چارچوب زمانی تعیین شده در گفتگوهای فنی آتی، امکانپذیر می سازد».
وزرای خارجه ایالات متحده و عراق همچنین توافق کردند که به «هماهنگی و همکاری امنیتی دوجانبه» میان دو کشور ادامه دهند و در این بیانیه مشترک تأکید کردند که «پایگاههایی که محل استقرار پرسنل نظامی ایالات متحده و ائتلاف هستند، پایگاه‌های عراقی هستند و حضور این نیروها صرفاً برای پشتیبانی از تلاش عراق در نبرد علیه داعش است».
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین