تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تولید واکسن حتی یک ثانیه به دلایل ساخت کارخانه عقب نیفتاده است.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۶۴۵
تولید واکسن عقب نیفتاده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت الله نیکی ملکی رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان امام در صفحه توییتری خود در رشته توییتی نوشت: «دوستان عزیزی سوال پرسیدند چرا برای ساخت واکسن باید یک کارخانه از ابتدا ساخته شود؟
‏اولا برای تولید بیش از ۱۲ میلیون دز واکسن ویروس کشته شده و نصب خط تولید در این کارخانه قریب به دو هزار مترمربع فضای BSL۳ نیاز بوده و ایجاد شده است که در تمام کشور حتی یک دهم این فضا هم وجود ندارد.
ثانیا کارخانه‌های تولید واکسن را به دلایل زیست محیطی نمیشود هر جایی ساخت و به زیرساخت‌هایی احتیاج دارد که بهترین نقطه برای این نوع کارخانه از نظر زیرساخت‌ها و موقعیت مکانی شهرک دارویی هست فلذا این کارخانه در شهرک دارویی ساخته شد
ثالثا گلوگاه تولید واکسن در کشور بحث خط تولید صنعتی و کارآزمایی بالینی است و ساخت کارخانه به هیچ وجه گلوگاه نبوده و به مدد کار جهادی مهندسان، تکنسین‌ها وکارگران این پروژه، این پروژه از رکورددار‌های ساخت در کشور بوده و تولید واکسن حتی یک ثانیه به دلایل ساخت کارخانه عقب نیفتاده است.
از تمام مدیران، دانشمندان، مهندس ها، تکنسین‌ها و کارگرانی که در این روز‌ها برای ساخت کارخانه واکسن و راه اندازی خط تولید مجاهدانه تلاش کردند و خالصانه برای مردم جنگیدند و حتی برخی در لحظه تحویل سال از خانواده هایشان دور بودند صمیمانه و خاضعانه سپاسگزارم و به آن‌ها افتخار میکنم»
تولید واکسن عقب نیفتاده است
تولید واکسن عقب نیفتاده است
تولید واکسن عقب نیفتاده است
تولید واکسن عقب نیفتاده است
 
انتهای پیام/
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین