تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
plusresetminus
حزب الله:رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به لزوم تعطیلی دو هفته‌ای در تهران در وضعیت قرمز کرونایی، گفت: تا دو - سه هفته آینده میزان مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور افزایش می‌یابد و حتی تا مرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰تایی هم می‌رویم، اما بحث این است که باید اقدامی انجام دهیم که مرگ‌هایمان به حد بالای ۱۰۰۰ مرگ در روز نرسد.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۶۱۸
هفته‌های سخت کرونایی در انتظار تهران/ خطر ۵۰۰تایی شدن دوباره مرگ‌ها
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر پیام طبرسی ‌با اشاره به وضعیت خطرناک کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری بسیار نامناسب است. پیک چهارم بیماری ازابتدای فروردین ماه آغاز شده بود و همچنان ادامه دارد. اگر اقدامی انجام نشود، ‌ متاسفانه هفته‌های سختی در انتظار تهران خواهد بود.

وی با بیان اینکه واقعا وضعیت بدتر از این نمی‌توان متصور بود و شرایط بد است، افزود: اگر این روند ادامه یابد، میزان مرگ‌ها بیش از این افزایش می‌یابد. در حال حاضر هنوز مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در سنین بالا بیشتر است، اما به هر حال جوانان هم در مواردی بدحال بوده و دچار مرگ و میر می‌شوند.

لزوم تعطیلی دو هفته‌ای تهران
طبرسی با بیان اینکه این وضعیت قابل پیشگیری بود و می‌شد در تعطیلات عید بهتر برخورد کرده و وضعیت بیماری کنترل شود، ادامه داد: در حال حاضر تنها راه کنترل این شرایط، تعطیلی است. حداقل باید تعطیلی دو هفته‌ای را در تهران داشته باشیم.

وی درباره شرایط موجودی تجهیزات و داروهای مرتبط با کرونا نیز گفت: فعلا تجهیزات و داروی مورد نیاز وجود دارد، اما اگر این روند ادامه یابد، طبعا این حوزه هم ممکن است دچار مشکل شود.

خطر ۴ رقمی شدن مرگ‌ها با ویروس انگلیسی
طبرسی با بیان اینکه طی هفته‌های آینده افزایش مرگ و میرها را در کشور شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: تا دو - سه هفته آینده میزان مرگ‌های ناشی از کرونا در کشور افزایش می‌یابد و حتی تا مرگ ۴۰۰ تا ۵۰۰ تایی هم می‌رویم، اما بحث این است که باید اقدامی انجام دهیم که مرگ‌هایمان به حد بالای ۱۰۰۰ مرگ در روز نرسد. باید در وضعیت کنونی اقدامات لازم را انجام دهیم تا مرگ‌هایمان چهار رقمی نشوند. زیرا این ویروس ویروس جهش یافته انگلیسی است. این ویروس در هر خانواده تعداد افراد زیادی را درگیر می‌کند و هر یک نفر ممکن است، هفت تا هشت نفر را آلوده کند. وقتی تعداد افزایش یابد، میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد. در این ویروس شدت بیماری هم بیشتر است.

مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند
طبرسی با بیان اینکه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، درباره تاثیر استفاده دوبل از ماسک، گفت: همه این موارد موثر است و استفاده دوبل از ماسک هم موثر است، اما به شرطی که افراد خودشان را در فضای بسته و در خطر قرار ندهند. اینکه فرد فکر کند که می‌تواند دو ماسک استفاده کند، بعد به محل‌های شلوغی مانند پاساژها و... رفت و آمد کند و از بیماری در امان است، اینطور نیست. در محل‌های بسته و شلوغ هیچ یک از این رعایت‌ها به صورت ۱۰۰ درصد پیشگیرانه نیست و احتمال انتقال بیماری وجود دارد.

تزریق واکسن کووبرکت به ۱۵۰ نفر در فاز دوم
عضو تیم علمی واکسن "کُووایران برکت" درباره وضعیت واکسن کووبرکت، گفت: واکسن برکت در حال طی فاز دوم مطالعه بالینی است. تاکنون ۱۵۰ نفر در فاز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند. برخی از داوطلبان فقط دوز اول را دریافت کرده‌اند و برخی هر دو دوز را گرفته‌اند.

طبرسی با بیان اینکه فاز دوم تا آخر اردیبهشت ماه تمام می‌شود، اظهار کرد: حتی اگر واکسن کرونای برکت تا اواخر خرداد ماه هم به تولید برسد، ‌ نهایتا ماهیانه پنج میلیون دوز ممکن است تولید کنیم و تا به ۸۰ میلیون برسیم، زمان زیادی لازم است. بر این اساس باید پیشگیری را حتما جدی بگیریم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین