تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
plusresetminus
حزب الله:دادستان کل اردن در حکمی اعلام کرد که انتشار جزئیات پرونده تحقیقات درباره ولیعهد سابق و سایر بازداشت شدگان، به علت محرمانه بودن ممنوع است.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۶۰۷
اردن انتشار جزئیات پرونده ولیعهد سابق را ممنوع اعلام کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«حسن العبداللات»، دادستان کل اردن امروز (سه‌شنبه) از محرمانه بودن تحقیقات درباره «حمزه بن حسین» ولیعهد سابق و سایر افرادی که در روز شنبه گذشته و به اتهام کودتا بازداشت شدند، خبر داد.
او در حکمی اعلام کرد: به منظور حفظ محرمانه بودن تحقیقات انجام شده از سوی سرویس‌های امنیتی، تصمیم گرفته شد که انتشار هر آنچه مربوط به پرونده شاهزاده حمزه است، ممنوع شود.
العبداللات گفت: ممنوعیت انتشار تحقیقات از زمان صدور این حکم است و شامل رسانه‌های دیداری و شنیداری، شبکه‌های اجتماعی و انتشار و توزیع هرگونه عکس یا فیلم مربوط به این موضوع و ذیل مسئولیت کیفری می‌شود.
دادستان کل اردن اعلام کرد: این تصمیم براساس مفاد ماده ۲۵۵ قانون مجازات، قانون ۳۹ و ۳۸ ج. د قانون مطبوعات و انتشارات است که به دادسرای عمومی اجازه می‌دهد انتشار همه موارد مربوط به هر مرحله از بررسی هر مسئله یا جرمی که در کشور رخ دهد را ممنوع اعلام کند.
با وجود اینکه منابع خبری از دست داشتن عربستان و موساد در این کودتای نافرجام در اردن خبر داده‌اند، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در رأس هیأتی امروز (سه‌شنبه) وارد اردن شد تا خواستار آزادی فوری «باسم عوض الله» شود.
وزیر خارجه اردن در استقبال از همتای سعودی خود اعلام کرد که گفتگویی دوستانه با فیصل بن فرحان داشتیم و نامه‌ای از سوی ملک سلمان، پادشاه عربستان از ایشان دریافت کردیم.
ایمن الصفدی تاکید کرد که اردن و عربستان در رویارویی با تمامی چالش‌ها و در توسعه روابط تاریخی همبستگی دارند.
به گفته ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن، سازمان‌های امنیتی اخیرا تماس‌هایی بین شاهزاده حمزه بن حسین (ولیعهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم» پادشاه این کشور) را با طرف‌های خارجی رهگیری کرده بودند.
او اعلام کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش با شاهزاده حمزه بن حسین دیدار و از او خواست تحرکات علیه امنیت ملی کشور را متوقف کند، اما شاهزاده حمزه پاسخ دادن به درخواست‌ها برای توقف تحرکات علیه امنیت ملی کشور را رد کرد.
روزنامه واشنگتن پست روز شنبه خبر داد که نیرو‌های امنیتی اردن شماری از مقامات عالی رتبه از جمله باسم عوض الله، رئیس سابق دیوان پادشاهی و حمزه بن حسین، ولیعهد سابق را به ظن تلاش برای سرنگونی عبدالله دوم که از سال ۱۹۹۹ قدرت را در اردن در اختیار دارد، بازداشت کردند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین