تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نمی‌توان گفت هرکسی دلش خواست سربازی بیاید و هرکسی خواست نه، گفت: به نیروهای پایور بیشتری نیاز داریم.
۰
کد مطلب : ۲۵۰۵۶۱
خدمت سربازی دل‌بخواهی نیست/ به سربازان بیشتری نیاز داریم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی طی سخنانی اظهار داشت: مدتی است درباره بحث خدمت مقدس سربازی و وظیفه عمومی بحث‌هایی توسط افراد حقیقی و حقوقی در کشور مطرح می‌شود که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده است.
وی ادامه داد: برای پاسخ به شبهات و مسائل مطرح شده این جلسه برگزار شد تا بتوانیم در این خصوص آگاهی‌بخشی کنیم.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به حضور ۳ میلیون سرباز در دفاع مقدس گفت: این سربازان از همه افراد جامعه بودند که تعدادی جان خود را در این مسیر فدا کردند تا کیان کشور حفظ شود.
سردار شکارچی گفت: سربازان در دفاع مقدس با تخصص‌های مختلف در حوزه‌های دفاعی مشغول کار بودند و با آموزش‌های مختلف از خط مقدم تا کیلومترها پشت خط مقدم مشغول فعالیت بودند و توانستند به خوبی در دفاع از کشور نقش‌آفرینی کنند و در این راستا یکی از اصلی‌ترین عوامل نقش‌آفرین بودند.
وی با تشکر از زحمات جوانان سرباز در طول انقلاب، گفت: عده‌ای با سو استفاده از سربازی و بدون تخصص و کار کار شناسی پشت تریبون رفته و وعده‌های غیر قابل تحقق می‌دهند که می‌تواند به امنیت کشور آسیب بزند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیاز کشور به سربازان را بسیار دانست و گفت: بخش اعظمی از امنیت مرزها توسط سربازان عزیزمان تامین می‌شود و اگر تنها یک روز این نقش را کاهش دهیم، با توجه به نا امنی‌ها در اطراف کشور، ببینید چه اتفاقی رخ می‌دهد.
سردار شکارچی گفت: برخی بدون در نظر گرفتن شرایط کشور، مثال برخی کشورهای اروپایی را می‌زنند. ما یک کشور مستقل هستیم و نمی‌توانیم مانند برخی کشورها از سربازان اجاره‌ای برای تامین امنیت استفاده کنیم.
وی نیروهای مسلح ایران را مردم پایه دانست و گفت: نیروهای مسلح ما در سیل، زلزله، دفاع از امنیت دریایی و هوایی و مقابله با شرارت آمریکا حضور دارند و نمی‌توان گفت هرکسی که دلش خواست سربازی بیایید و هرکسی خواست نه، ما در صورت اجرایی شدن این طرح‌ها به بیش از این میزان نیروی پایور برای تامین شرایط فعلی داریم و این جدای از بحث جنگ است.
سخنگوی نیروهای مسلح تامین منابع مالی را یکی دیگر از موضوعات در خصوص بحث سربازی دانست و گفت: هنوز هم حقوق مصوب شده سربازان تامین نشده پس چگونه عده‌ای سخن از حرفه‌ای شدن سربازی می‌زنند.
شکارچی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی برخی که ستاد کل نیروهای مسلح در جلسات برسی موضوعات سربازی شرکت نمی‌کنند، گفت: تاکنون هیچ کسی از ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در جلسه با موضوع سربازی دعوت نکرده است، از سوی دیگر سخن گفتن درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین‌های خبرنگاران و رسانه‌ها نیست. سخن گفتن درباره موضوعات سربازی جلوی دوربین با اهداف خاص و با توجه به نزدیکی انتخابات، اهداف انتخاباتی دارد.
وی گفت: در هیچ جای دنیا درباره مباحث امنیتی به این شکل که برخی دوستان صحبت می‌کنند، سخن گفته نمی‌شود از سوی دیگر برخی سخن از مناظره در این خصوص می‌زنند. مگر امنیت ملی جای مناظره است؟
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ادامه داد: بسیار متاسفم برای کسی که با تبلیغ، رای مردم را جلب و خود را امین می‌داند بعد به سرباز سیلی می‌زند، سیلی زدن به سرباز سیلی زدن به امنیت ملی کشور است.
شکارچی ادامه داد: آن اتفاقاتی که در بابل رخ داد نیز در شأن ایران نبود و کسی حق ندارد حتی با عنوان بازپرس رفتاری نامناسب با سربازان داشته باشد البته به ما قول رسیدگی داده بودند و ما از روند بررسی این موضوع گله‌مندیم.
وی گفت: نمایندگان مجلس که خود قانون‌گذار هستند چگونه قانون را زیر پا گذاشته و به سربازان سیلی می‌زنند.
سردار شکارچی گفت: کسی با دست اندازی به امنیت و قدرت بازدارندگی کشور نباید به دنبال پیروزی در انتخابات باشد. مردم نیز باید این مهم را مدنظر قرار دهند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین