کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکست خانگی بحرین و پیش‌بینی مربی سوریه/ "برد برای ایران است"

ایسنا , 17 فروردين 1400 ساعت 11:23

تیم ملی فوتبال بحرین با وجود داشتن تعداد زیادی بازیکنان اصلی خود در خانه مغلوب اردن شد تا ضعیف‌های این تیم برای دیدار آینده مقابل ایران آشکار شود.


 تیم ملی بحرین یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی در قاره آسیا است و در جدول رده‌بندی هم از شرایط بهتری نسبت به تیم ملی فوتبال ایران برخوردار است. در حالی که اهالی فوتبال امیدوار به شکست دادن بحرین و عراق در دور برگشت در تهران بودند، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی مسابقات متمرکز را به بحرین واگذار کرد تا کار ایران دشوارتر از گذشته شود.
علاوه بر این بحرین در ماه‌های اخیر نتایج بسیار خوبی را در رویدادهای مختلف کسب کرده است. آن‌ها در پنجره بازی‌های ملی که در فروردین۱۴۰۰، دو دیدار دوستانه مقابل سوریه و اردن برگزار کردند که حاصل آن یک پیروزی برابر سوریه و یک شکست مقابل اردن بود.
شکست بحرین مقابل اردن در این دیدار دوستانه و در پایتخت کشورش، در شرایطی رقم خورده که تعداد زیادی از بازیکنان اصلی بحرین در ترکیب اصلی حضور داشتند و این موضوغ نوید اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران را می دهد.
در ترکیب تیم ملی بحرین در این دیدار بازیکنانی مانند عبدالله یوسف، مهدی حمیدان، جاسم الشیخ، عبدالوهاب الموالد، مهدی باقر و ولید الحیام حضور داشتند که سال گذشته هم در ترکیب اصلی بحرین مقابل ایران در مهر ۹۸ به میدان رفته و تیم ویلموتس را با شکست رو به رو کرده بودند. البته سایر بازیکنان حاضر در ان بازی هم در بازی با سوریه به میدان رفتند.
شکست بحرین در زمین خودی و با حضور این تعداد بازیکن که شاکله اصلی این تیم را تشکیل می‌دهد، موید این موضوع است که ایران در صورت داشتن انسجام لازم، می‌تواند برای نخستین بار در طول تاریخ بحرین را در خاک خودش شکست دهد.
*مربی سوریه: ایران طبیعتا بحرین را می‌برد
موفقیت‌های اخیر بحرین و تقابل‌های تاریخی این تیم با ایران، از جمله مواردی است که باعث نگرانی جامعه فوتبال ایران شده اما مربی تیم ملی سوریه که طی روزهای گذشته هم با ایران و هم با بحرین بازی کرده، نکات جالبی را درباره این دو تقابل بیان کرد.
نادر داود، مربی تیم ملی فوتبال سوریه در مقایسه ایران و بحرین می‌گوید: اگر بخواهم بین این دو تیم قیاس کنم، می‌توانم بگویم اصلا قابل مقایسه نیستند چون ایران بسیار قوی و فرصت‌طلب است و بازیکنان خیلی خوبی دارد. بازیکنان ایران در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند. تیمی است که دائما در جام ملت‌ها و جام‌جهانیی بازی کرده است و روی قدرت بدنی متمرکز است.
او درباره تیم ملی بحرین خاطرنشان کرد: بحرین تیمی بازی می‌کند و تاکتیکش قابل شناسایی است و می‌شود روش بازی آن‌ها را تخمین زد اما ایران غیرقابل پیش‌بینی است. ما اعتقاد داریم که ایران طبیعتا بحرین را خواهد برد. برد برای ایران است و ایران به راحتی از بحرین رد می‌شود.
به گزارش ایسنا، همانطور که مشخص است و به گواه اظهارات مربی سوری، بحرین از نظر انفرادی تیم چندان شاخصی نیست اما سرمربی پرتغالی این تیم که شاگرد کارلوس کی‌روش است، توانسته فوتبال تیمی را در بحرین احیاء کند و از طریق بازی منظم و گروهی، یکی پس از دیگری رقبای بحرین را زمین گیر کند. با این حال برای تیمی مانند ایران با وجود چندین بازیکن تکنیکی، غلبه بر بحرین کار چندان دشواری به نظر نمی‌رسد.


کد مطلب: 250559

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/250559/شکست-خانگی-بحرین-پیش-بینی-مربی-سوریه-برد-ایران

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com